عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری کلاس مشاوره روانشناسی برای زوجین نابارور در مرکز پزشکی مهدیه

جلسه مشاوره گروهی زوجین نابارور مراجعه کننده به مرکز ناباروری بیمارستان مهدیه به همت " مظاهری" کارشناس ارشد روانشناسی هرهفته روزهای سه شنبه ها در این مرکز تشکیل می شود.
در این جلسه آموزشی که حضور زن و شوهر الزامی است؛ ابتدا فرآیند درمان و روش های درمانی، درصد موفقیت، هزینه های درمان و توضیحات لازم درخصوص شروع پروسه درمان داده می شود و سپس درمورد عوامل موثر در موفقیت درمان به زوجین آموزش های لازم داده می شود.
همچنین از مهمترین نکات آموزشی در این جلسه ضرورت کاهش اضطراب در درمان و ارتباط آن با فرآیند در مان می باشد که مراجعین روش های کنترل و کاهش اضطراب درمان و نیز عوامل به وجود آورنده آن را مطرح کرده و درجلسه گروهی راجع به عوامل اضطرابی خود مانند اضطراب اجتماعی و فرهنگی در این پروسه، اضطراب از عدم موفقیت، هزینه ها، ترس از دست دادن همسر و زندگی، اضطراب ناتوانی از پدر و مادر شدن، نگاه خانواده و اجتماع به  آنها به عنوان زوج نابارور و...؛ صحبت می کنند. در پایان نیز زوجین می آموزند که چگونه پروسه درمان را با حمایت یکدیگر و با کمک روانشناس با آرامش بیشتری طی کنند.
گفتنی است درطول فرآیند درمان جلسه مشاوره فردی (با محوریت زوج درمانی، رفتار درمانی، شناخت درمانی با توجه به نیاز مراجعه کننده) برگزار می شود.