عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری اولین مجمع خانه مشارکت مردم استان در شهرستان لنده +تصاویر


اولین مجمع خانه مشارکت های مردمی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان لنده در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لنده، سرپسرت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله مشارکت عمومی مردم در پیگیری و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی، گفت: بیش از ۷۵ درصد از سهم بیماری های جامعه ناشی از عوامل اجتماعی است که دولت به تنهایی قادر به رفع همه آن نبوده و نیازمند مشارکت عمومی است .

دکتر کرامت اله زندی قشقایی افزود: تشکیل خانه های مشارکتی در شهرستان ها یک جهش مهم در مردمی کردن بهداشت عمومی است که مردم با نقش نظارتی خود بر عملکرد و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی نظارت و پیگیری می نماید .

وی تصریح کرد: هم اندیشی و همفکری در خصوص رفع مشکلات بهداشتی و درمانی با همکاری و مشارکت مردم می تواند زمینه ساز رفع خیلی از مسائل باشد که نیازمند پیگیری و تلاش است .

وی ادامه داد: اولین مجمع خانه مشارکت مردم در شهرستان لنده با انتخاب پنج نفر از افراد نخبه و شهرستان به عنوان اعضای اصلی خانه مشارکت های مردمی شهرستان انتخاب که متشکل از رئیس، نایب رئیس، دبیر و اعضای اصلی و دو نفر هم به عنوان اعضای علی البدال فعالیت خود را نهایی خواهند کرد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده همچنین با تشریح مشکلات و مسائل بهداشتی شهرستان لنده و نقش مشارکت مردم در تحقق مسائل بهداشتی، گفت: تشکیل خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت و درمان در عمومی کردن سلامت است .

مهندس امرالله خانی ابراز داشت: با تشکیل این خانه می توانیم مردم را به طور ویژه در حوزه بهداشت سهیم کنیم .

وی بیان نمود: با این اقدام شاهد تعامل مستقیم نمایندگان مردم با مسئولان خواهیم بود که این نشانه ای برای رفع دغدغه های مردمی است .

در پایان این جلسه ایرج جرنده به عنوان رئیس، امان علی کریمی زاده؛ نائب رئیس، سید اسماعیل میری؛ دبیر و آقایان عادل ضربی و سید موسی سیروس و خانم‌ رقیه کمالی به عنوان اعضا مشخص شدند.

به گزارش وب دا؛ اولین مجمع خانه مشارکت های مردمی استان با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده و مسئولان ادارات مختلف این شهرستان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان لنده برگزار شد . ۵