عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری همایش های ملی و بین المللی در فصل تابستان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری همایش های ملی و بین المللی در فصل تابستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی در جلسه هماهنگی شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت، توجه به فعالیت ­های فرهنگی را از جمله برنامه­ های مهم دانشگاه برشمرد و گفت: خدمت به مکتب امیرالمومنین و ترویج فرهنگ غدیر یک وظیفه و افتخاری برای دانشگاه است.
وی با اشاره به ظرفیت­ های مناسب دانشگاه از نظر سالن کنفرانس، غذاخوری، خوابگاه­ های دانشجویی، سالن ­های ورزشی و غیره، از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری همایش ­های ملی و بین ­المللی در فصل تابستان خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری با برگزاری شانزدهمین همایش بین ­المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت است.
حجت الاسلام و المسلمین کارگر رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی دانشگاه بین­المللی جامعه المصطفی قم نیز با اشاره به ماهیت دانشگاه بین ­المللی جامعه المصطفی مبنی بر تربیت علاقمندان معارف اسلامی از کشورهای مختلف، افزود: در این دانشگاه بین ­المللی حدود ۲۰ هزار طلبه در شعبه ­های مختلف داخل و خارج از کشور از ملیت ­های مختلف مشغول تحصیل هستند که پس از آموزش مبانی دینی به عنوان مبلغ به کشورهای مربوط مراجعه می­کنند.
وی با اشاره به تمایل افراد تحصیلکرده خارجی برای حضور در این دانشگاه، مهمترین هدف این همایش را آشنایی ملیت ­های مختلف با فرهنگ غدیر بیان کرد و افزود: این همایش بین ­المللی هر سال در یکی از مراکز استان­ ها به منظور معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی و جاذبه ­های منطقه ­ای کشور به طلاب خارجی برگزار می­ شود که شانزدهمین دوره آن بر اساس هماهنگی ­های انجام شده با مسئولان استانی، سوم الی هشتم شهریور ماه سالجاری با حضور ۳۰۰ نفر از طلاب با ملیت­ های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
کارگر ضمن اشاره به بازدید خود و همراهان از خوابگاه­ های دانشجویی، بسترسازی انجام شده در خصوص زیباسازی خوابگاه ­ها جهت اسکان مهمانان را بسیار مطلوب و مناسب عنوان کرد.
دکتر اسماعیل گلی مدیر دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به تعمیرات اساسی و زیباسازی انجام شده در خوابگاه­ های دانشجویی و غذاخوری دانشگاه، ایجاد فضای مناسب برای اسکان مهمانان تابستانی و درآمدزایی را از مهمترین اهداف مدیریت دانشجویی در تابستان ذکر کرد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی ظرفیت اسکان همزمان حدود ۷۰۰ نفر را در خوابگاه ­های دانشجویی با کیفیت مطلوب دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته اسکان شرکت­ کنندگان در همایش کشوری قرآن و عترت دانش ­آموزان و جشنواره ورزشی یادواره شهدای امور مالیاتی کشور به نحو مطلوب در دانشگاه برگزار و شرکت کنندگان در خوابگاه­ های دانشجویی اسکان داده شدند.