به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران؛ دومین همایش مدیران مراکز (EDO) و (EDC) دانشگاههای علوم پزشکی و واحدهای مجری رشتههای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور آغاز شد.
صبح امروز دومین همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهای مجری رشتههای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آغاز شد.
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران؛
دومین همایش مدیران مراکز (EDO) و (EDC) دانشگاههای علوم پزشکی و واحدهای مجری رشتههای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، صبح امروز با حضور دکتر سید علی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دکتر فرهاد ادهمیمقدم، مدیرکل توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید حمید جمالالدینی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دومین همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهای مجری رشتههای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آغاز به کار کرد.
دکتر ابطحی در این همایش با بیان تاریخچه ایجاد مرکز مطالعه و توسعه آموزش گفت: «مراکز مطالعه و توسعه آموزش به عنوان پایگاههای تفکر و توسعه دانشگاه و مدیران این مراکز عاملین تغییرات اثربخش در دانشگاهها می باشند.»
وی افزود: «وظایف و اختیارات مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی بسیار وسیع و بااهمیت میباشد و این مراکز میتوانند با بررسی و تحلیل، راهحل رفع چالشها و مشکلات آموزشی و پژوهشی را بدست بیاورند و نیز روشهای تجهیز و تسلط بر آموزشهای نوین را اجرا کنند.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاکید بر اینکه مدیران بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی، افراد برجسته علمی و اجرایی کشور هستند گفت: « با وجود افراد برجسته نظیر دکتر ولایتی و دکتر رهبر، ایستایی در امر آموزش، پژوهش و فرهنگ شایسته دانشگاه آزاد اسلامی نیست و باید به دنبال ارتقا باشیم و از ایده، انرژی و تفکر دانشجویان جوان به عنوان یک منبع بسیار ارزشمند در جهت رفع چالشها کمک بگیریم.»
دکتر ابطحی از ساماندهی، برنامهریزی و نظارت بر توانمندسازی اعضای هیات علمی، ارزشیابی عملکرد استادان و فرآیندهای یاددهی و یادگیری، اجرای فرآیندهای نوین آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش، نظارت و ارزشیابی فراگیران، تحلیل نتایج آزمونها، توسعه طرحهای پژوهش در آموزش، آموزش از راه دور و از همه مهمتر برگزاری کمیتههای مشورتی دانشجویان و استعدادهای درخشان به عنوان مهمترین وظایف دفاتر و مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی نام برد.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از خروجی بهینه این گردهمایی اظهار کرد: «امیدوارم در این همایش با مبادله توفیقات کسب شده از سوی واحدهایی که تجربه خوبی کسب کردهاند به رفع چالشها و مشکلات کمک کنیم.»
در ادامه این مراسم دکتر ادهمی نیز با تاکید بر وظایف مراکز توسعه از وجود ۱۱۰ مرکز توسعه آموزش در سراسر کشور خبر داد و از حاضرین خواست تا با نظارت و ارزشیابی مستمر بر عملکرد استادان، مراکز استعدادهای درخشان، المپیادها به تقویت بیش از پیش این مراکز بپردازند.
در این مراسم که مدیران توسعه آموزش بیش از ۸۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور حضور دارند از برترینهای این حوزه تقدیر و تشکر شد.
به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران؛
دومین همایش مدیران مراکز (EDO) و (EDC) دانشگاههای علوم پزشکی و واحدهای مجری رشتههای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور آغاز شد.