عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

ارتقای علمی – تخصصی و خدماتی سازمان های مردم نهاد، از برنامه های شبکه ملی توانبخشی کشور است

مدیرعامل شبکه ملی توانبخشی کشور گفت: ارتقای علمی – تخصصی و خدماتی سازمان ها و تشکل های مردم نهاد حوزه توانبخشی، از برنامه های این شبکه ملی است.

" محسن فرج " مدیرعامل شبکه ملی توانبخشی کشور امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی امور مالیاتی ، به خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: این کارگاه آموزشی از جمله برنامه های شبکه ملی است که در جهت ارتقای آگاهی مسئولان تشکل های غیردولتی از مسایل مربوط به امور مالیاتی که دغدغه آنان در انجام فعالیت ها تلقی می شود، برگزار شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به سئوال های متعددی که برای شرکت کنندگان بوجود آمده و نشان دهنده نیاز آنان به اطلاعات بیشتر در این زمینه است ، برگزاری جلسات مستمری را برای مسئولان تشکل های عضو شبکه در دستور کار هیات مدیره شبکه قرار می دهیم.

فرج با اشاره به یکی از اهداف شکل گیری شبکه ملی توانبخشی کشور که ارتقای علمی – تخصصی و خدماتی سازمان های مردم نهاد جهت فعالیت با کیفیت تر و پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف می باشد، افزود: این هدف با برگزاری سمپوزیوم ها و سمینارهای تخصصی و کاربردی با استفاده از توان علمی و اجرایی مسئولان یا اساتید و متخصصان دانشگاه و یا از طریق ارتباط با سازمان های بین المللی و تعامل هر چه بیشتر با مجامع بین المللی برای استفاده از تجربه های آنان ، محقق خواهد شد.

مدیرعامل شبکه ملی توانبخشی کشور اظهارداشت: این شبکه که از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را با مجوز وزارت کشور آغاز کرد، دارای ۱۲۰ عضو از سازمان ها و تشکل های مردم نهاد دارای مجوز است که بنوعی با افراد دارای معلولیت جسمی – حرکتی و یا ذهنی ناشی از بیماری ها یا حوادث ، در ارتباط هستند.

فرج به اهداف هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی کشور براساس اساسنامه تدوین شده اشاره کرد و افزود: هیات مدیره شبکه که از میان مسئولان تشکل های دارای مجوز وزارت کشور انتخاب شده اند، طبق اساسنامه شبکه ، در راستای هم افزایی تشکل ها و جلوگیری از موازی کاری آنها ، فعالیت می کند، چرا که موازی کاری ها، سبب کاهش سرمایه های مالی و انسانی این مجموعه می شود، درصورتی که برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت هدف و قشر نیازمند و کم توان جامعه ، باید هدف هم افزایی سرمایه ها و مدیریت هدفمند و یکپارچه پیگیری شود.

گفتنی است که شبکه ملی توانبخشی کشور از سوی دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت ، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مورد حمایت قرار می گیرد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های " رفاه و سلامت اجتماعی (وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی" مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی ، روانشناسی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی و همچنین روانپزشکی ، روانشناسی بالینی و پرستاری توانبخشی می پردازد ، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ، و یا ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است .

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان فوق تخصصی و دو مرکز تخصصی ،تحت نظارت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، انواع خدمات پزشکی – توانبخشی را به بیماران و نیازمندان ارائه می دهد.


انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور