عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۴۰ درصد مردم استان اصفهان پرونده الکترونیک سلامت دارند

دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد از مردم استان، دارای پرونده الکترونیک سلامت فعال هستند و از خدمات طرح پزشک خانواده بهره می گیرند.

دکتر کمال حیدری طی گفتگویی اعلام نمود: تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند اما از بین آنها فقط حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت فعال هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از حدود ۱۲ سال گذشته در استان اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح ابتدا در روستاها اجرا شد و در زمان حاضر همه روستاهای استان زیر پوشش آن قرار دارند.
دکتر حیدری با اشاره به اینکه شهرهای بزرگ و کلانشهر اصفهان در مراحل بعدی زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند، گفت: هنوز بسیاری از مردم کلانشهر اصفهان دارای پرونده الکترونیک سلامت نیستند.
معاون بهداشتی خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری استان اصفهان به طور کامل عملیاتی شده است.
وی با تاکید بر اینکه طرح پزشک خانواده و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها و تهیه اطلاعات و آمار دقیق از افراد سالم، افراد مستعد بیماری و بیماران در استان دارد، گفت: ما آمادگی و ظرفیت لازم جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم را داریم و از آنها می خواهیم تا با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به این موضوع اقدام کنند.
شایان ذکر است در طرح پزشک خانواده، خدماتی مانند مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر و بهداشت محیط در قالب بسته سلامت به مردم ارائه می شود و برای کلیه مراجعان و جمعیت تحت پوشش، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود.
همچنین پنج خدمت سلامتی در طرح پزشک خانواده شامل خودمراقبتی، سلامت عمومی، خدمات اولیه سلامت فردی، خدمات درمانی و خدمات ویژه بر اساس مشکلات سلامت هر منطقه به مردم ارائه می شود.