عمومی | دانشگاه قرآن و حدیث

سخنرانی ریاست دانشگاه قرآن و حدیث در جمع دانشجویان ورودی سال تحصیلی 96-97






سخنرانی حضرت آیت الله ری شهری ریاست محترم دانشگاه قرآن و حدیث در جمع دانشجویان ورودی سال تحصیلی 96-97

حقوق متقابل دانشگاه و دانشجو

رئیس دانشگاه گفت: آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت (ع) تداوم راه عاشورا و زمینه­ ساز حکومت جهانی مهدوی است.

وی در ادادمه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث به تبیین حقوق متقابل دانشجو و دانشگاه با بهره ­گیری از رساله حقوق امام سجاد (ع) پرداخت: نخستین اصل در ادای حقوق دانشجو این است که خدمت­گزاران دانشگاه اعم از مدیران اجرایی و اساتید ، وظیفه­ ای را که به آنان سپرده شده منصب الهی بدانند که با اهداف خاصی به آن­ها سپرده شده ، و این خدمت بزرگترین عبادت است که با قصد قربت در تکامل معنوی و نزدیک شدن آن­ها به خداوند سبحان مؤثر است . رعایت این اصل در واقع زمینه­ ساز ادای حقوق دانشجو است .


ایشان افزود : انتخاب اساتید با تجربه و نیز برنامه ­ریزی صحیح در زمینه تعلیم و تربیت دانشجو جهت رسیدن به اهداف والای دانشگاه حق دیگر دانشجویان بر دانشگاه است.

حضرت آیت الله محمدی ری ­شهری با اشاره به موفقیت دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در کسب بالاترین رتبه­ های قبولی کارشناسی به کارشناسی ­ارشد در میان مراکز آموزش عالی کشور، این موفقیت را نشانه برنامه صحیح و حضور مدیران و اساتید برجسته این دانشگاه دانست.

وی همچنین حسن برخورد مدیران و اساتید دانشگاه را با دانشجویان یکی دیگر از حقوق دانشجویان برشمرد.


حضرت آیت الله محمدی ری­ شهری در تبیین حقوق دانشگاه بر دانشجویان گفت : تلاش همه­ جانبه دانشجویان برای بهره گیری از این فرصت در جهت خودسازی علمی و عملی، رعایت ادب، و تکریم استاد و مدیران اجرایی، رعایت حدود شرعی و اخلاقی در کلاس­های درس و دفاع از دانشگاه در مقابل دیگران را به عنوان حقوق داشگاه ، وظیفه شرعی و اخلاقی دانشجویان است.

*انتهای خبر*