عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اولین مجمع سلامت شهرستان بن برگزار شد

وب دا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن، از برگزاری اولین مجمع سلامت این شهرستان در بیست و سومین روز از تیرماه ۹۷ در سالن آموزش و پرورش شهرستان خبر داد.
به گزارش وب دا؛ اسماعیل فتاح پور افزود: این همایش با محوریت ترویج فرهنگ نذر سلامت، مشارکت مسئولانه مردم، سازمان های مردم نهاد دولتی و غیر دولتی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه، توسعه پایدار با تامین آب آشامیدنی سالم و دفع بهداشتی فاضلاب و پسماندها، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، جلب مشارکت مسئولانه سازمان های دولتی و مردمی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.
وی در خصوص ضرورت برگزاری مجمع سلامت اظهار داشت: بر اساس مطالعات متعدد، نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی در ارتقای سلامت جامعه و محیط زندگی به عنوان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دارند، بنابراین دست یابی به اهداف جامع و کامل سلامت نیازمند مسئولیت پذیری و پاسخگویی همه ی بخش های توسعه برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه می باشد.
فتاح پور اضافه کرد: بنابراین پیرو بخشنامه مشترک وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره ۱۴۳۵۰۱ مورخ ۵/۹/۹۶ اولین مجمع سلامت شهرستان بن با حضور مسئولین شهرستان، فعالین حوزه سلامت ، روساء مدیران و نمایندگان ادارات ، خیرین سلامت و نهادهای دولتی و غیر دولتی برگزار شد.