عمومی | دانشگاه یزد

استقبال بخش خصوصی از ارتباط میان صنعت و دانشگاه

به گزارش دریافتی از دانشکده مهندسی برق، در ابتدای این جلسه دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد با معرفی دانشکده مهندسی برق به عنوان یکی از دانشکده های موفق دانشگاه یزد با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسه ای، خواستار تداوم ارتباط بین صنت و دانشگاه شد.
سپس دکتر محمد تقی صادقی رییس دانشکده مهندسی برق و دبیر بیست و هفتمین کنفرانس مهندسی برق که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود به معرفی دانشکده و پتانسیل های موجود پرداخت.
وی در ادامه صحبت های خود به اهمیت کنفرانس مهندسی برق به عنوان یکی از مهمترین کنفرانس های سالانه کشور اشاره کرد و گزارشی از اقدامات و فعالیت هایی که تا کنون در دانشکده صورت گرفته است را ارائه نمود.

وی با اشاره به فعالیتهای ارزشمند و چشمگیر و همچنین کارآفرینی بسیار موفق مهندس فنایی در صنعت برق کشور خواستار استفاده از تجربیات وی در زمینه های مختلف از جمله کارآموزی، انجام پروژه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و نیز برپایی نمایشگاه تخصصی کنفرانس میزگردهای تخصصی و نیز جذب کمک ها و حمایت های مالی شد.
در ادامه مهندس محمدمهدی فنایی با اشاره به پتانسیل‌های دانش‌آموختگان دانشگاه یزد نمونه های متعددی از رشد آنها را در این صنعت ذکر نمود.
وی با تاکید بر لزوم پایبندی به اخلاق حرفه ای و صداقت در کار، رمز موفقیت مجموعه خود را شفافیت در کارهای صورت گرفته، پشتکار و اراده دانست.
وی با تاکید بر ارتباط مستمر و موثر دانشگاه و صنعت خواستار استقرار R&D شرکت الکتروکویر در دانشگاه یزد شد.

مهندس فنایی همچنین خواستار ارائه گزارشی از کنفرانس‌های سال‌های گذشته در راستای بهره‌گیری از تجارب آن برای برگزاری هر چه بهتر و شایسته تر کنفرانس سال آینده شد.
در ادامه این نشست دکتر رضا صراف به بیان تجارب خود از دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرداخت.
دکتر رضا محقق (پژوهشگر حوزه انرژی های خورشیدی) نیز خواستار برگزاری دوره‌هایی در راستای توانمندسازی دانشجویان برای معرفی خود در جهت ورود به صنایع و شرکت‌ها پس از دانش‌آموختگی شد.