عمومی | دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

ریاضی به سایر علوم، معنا می بخشد



دکتر محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در آیین پایانی سمینارملی آنالیز عددی در این دانشگاه گفت: ریاضی در بین رشته های علمی، که بشر در طول هزاران سال به وجود آورده جایگاه ویژه ای دارد و  به  سایر علوم، معنا می بخشد.

دکتر آروین با بیان اینکه بدون ریاضی و آمار علوم مختلف نمی توانند مسائل و مشکلات خود را حل کنند تصریح کرد: ریاضیّات به عنوان یکی از روشهای اصلی در بررسیهای مربوط به کامپیوتر ، فیزیک ،کشاورزی، زیست شناسی ، صنعت واقتصاد به کار می رود ودرآینده بازهم نقش ریاضّیات گسترش بیشتری می یابد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماموریت های دانشگاه تحصیلا ت تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، ظرفیت ها و توانمندی های این دانشگاه را در جنوب شرق کشور بی نظیر خواند.

دکتر آروین گفت: در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته رشته - گرایش های جدیدی ارائه می شود که متناسب با نیاز جامعه و صنعت است.

وی در این بخش برای نمونه به رشته مهندسی عمران گرایش زلزله و نقشه برداری اشاره کرد.

دکتر آروین در ادامه به معرفی بخش های مختلف دانشگاه، پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی و پارک علم و فناوری استان کرمان پرداخت که به صورت یک مجموعه مکمل و در کنار هم به فعالیت می پردازند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته  همچنین از ارتقا رتبه این دانشگاه از ۱۲ به ۹ در سال گذشته و رسیدن به رتبه ۶ در سال ۹۷ خبر داد.