عمومی | دانشگاه گیلان

تاکید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر موقعیت و ظرفیت دانشگاه گیلان برای توسعه ارتباطات بین المللی

دکتر عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشستی که با حضور مهندس جعفرزاده نماینده مردم شریف رشت در مجلس، اعضای هیات رئیسه و جمعی از روسای دانشکده های دانشگاه برگزار شد شرکت کرد و در این نشست بر ظرفیت دانشگاه گیلان در حوزه های مختلف تاکید کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به راهبرد آموزش عالی در طی چهار دهه گذشته، به نقش استان گیلان و دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه مادر استان اشاره کرد و گفت: نیاز دانشگاه های امروز مبنی بر تقویت و توسعه و ارتباط همکاری های علمی بین المللی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی می تواند یکی از راه های براقراری این ارتباط باشد.

دکتر عارف بافت و شرایط اقلیمی استان گیلان و همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر را در کنار ظرفیت های علمی محملی مناسب برای توسعه همکاری های بین المللی دانست.

وی همچنین با اشاره به تاکید مکرر و اخیر مقام معظم رهبری نسبت به مساله ارتباط با صنعت اذعان کرد: دانشگاه ها باید در زمینه ارتباط با صنعت با برنامه ای مدون و منسجم حرکت کنند و این ارتباط را با سایر بخش های جامعه نیز دنبال کنند.

در ابتدای این نشست هم دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان هم ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر عارف در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شاهد تصویب قوانینی راهگشا و تحول زادر حوزه علم و فناوری در مجلس شورای اسلامی باشیم. دکتر رضی همچنین به ارائه گزارشی از روند علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه پرداخت و ارتقا کیفیت و تقویت ارتباط با جامعه، صنعت و ارتباطات بین المللی را از اولویت های برنامه های دانشگاه گیلان برشمرد.

شایان ذکر است پس از این نشست، اعضای جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.