عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

ارائه خدمت به بیش از ۲۳۵ بیمار خاص و دیالیزی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج


رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: بیمارستان شهید بهشتی به بیش از ۲۳۵ بیمار خاص و دیالیزی ارائه خدمت می دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پشکی یاسوج؛ دکتر سید ذاکر سعیدی نژاد در حاشیه بازدید کارشناس سازمان مردم نهاد بیماری امور خاص از این بیمارستان، اظهار داشت: به بیش از ۱۶۰بیماری خاص و ۷۵ بیمار دیالیزی در بیمارستان شهید بهشتی خدمات ارائه داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های دیالیز و کولیز بیماری های امور خاص بیمارستان در سال ۷۵ به بهره برداری رسید، تصریح کرد: در حال حاضر بخش کولیز با ارائه خدمات به ۱۶۰ بیمار خاص و دیالیز ۷۵ در این بیمارستان با حضور سه پزشک متخصص و فوق تخصص و بیش از ۱۵ پرستار به صورت سه شیفت به آنان ارائه خدمت می نمایند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های خاص مخصوصا بیماری‌های صعب العلاج هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و نظام سلامت تحمیل می کند، افزود: انتظار می رود در این خصوص دستگاه‌های متولی امر به ویژه سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت پای کار آیند و در حوزه پیشگیری به صورت جدی عمل کنند .

دکتر سعیدی نژاد مهمترین مشکل فعلی بخشهای کولیز دیالیز را کمبود فضای فیزیکی عنوان کرد و گفت: با حمایت رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان انشالله در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد و شاهد خدمات با کیفیت و قابل درخور به مردم خواهیم بود.

متخصص بیماری‌های خون و رئیس بخش بیماریهای خاص بیمارستان شهید بهشتی در ادامه این بازدید با ارائه گزارشی از نحوه خدمات به بیماران و مشکلات پیش روی بیمارستان در زمینه خدمات به بیماران خاص و همچنین کمبودات تجهیزات پزشکی و مصرفی و دارویی پرداخت.

دکتر پیمان اعتمادی فر افزود: مهمترین مشکلات بیماران در استان، کمبود پزشک فوق تخصص خون درشهرهای گچساران و دهدشت است.

وی ادامه داد: علاوه بر کمبود پزشک، کمبود بعضی از تجهیزات نیز در استان و در این مراکز کاملا مشهود است که لازم است جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران این تجهیزات خریداری، نصب و راه اندازی شوند.

وی همچنین از کمبود دستگاهای مانیتورینگ سیار، مانیتورینگ سنترال، وزنه دیجیتال، دستگاه وادمر، دستگاه رگ یاب، پمپ اینفویوژن، دستگاه های EKR ، PIC ، ELC صندلی نیمه تنه و اسپلیت دو منظوره نام برد.

به گزارش وب دا؛ کارشناس سازمان مردم نهاد بیماری امور خاص به همراه معاون درمان دانشگاه، رئیس و جمعی از مسئولین بیمارستان از بخش کولیز و دیالیز بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بازدید کرد.۱۰-۱۵

انتهای پیام/