عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارگاه آموزشی " علائم تشخیصی و طبقه بندی مداخلات طیف اوتیسم " در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

کارگاه آموزشی " علائم تشخیصی و طبقه بندی مداخلات طیف اوتیسم " از روز گذشته (سه شنبه) ، به همت انجمن دانشجویی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و با حمایت معاونت فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن دکتر شاملو این دانشگاه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، در این کارگاه سه روزه که با تدریس دکتر " سیدعلی صمدی " متخصص و استاد اختلالات رشدی و هوشی انستیتوی مطالعات سلامت و پرستاری دانشگاه آلستر ایرلند شمالی همراه است ، ۵۵ تن از دانشجویان ، کارشناسان و تعدادی از اساتید روانشناسی کودکان استثنایی و رشته های توانبخشی همچون گفتاردرمانی و کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و دیگر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور شرکت دارند.

براساس این گزارش ، شرکت کنندگان با حضور در این کارگاه آموزشی ، ضمن دریافت امتیاز بازآموزی از نظام روانشناسی و مشاوره ایران ، گواهینامه معتبر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را نیز دریافت خواهند کرد.

دکتر" گیتا موللی " عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مشاور علمی انجمن دانشجویی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه ، درباره اختلال اوتیسم و اهمیت برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار وبدا گفت: این کارگاه آموزشی ، اولین کارگاه دکتر صمدی برای دانشجویان و دانشگاهیان است چرا که وی از اساتید بنام در داخل و خارج از کشور و مشاور علمی سازمان بهزیستی کشور است که کارگاه های آموزشی در این ارتباط را تاکنون برای کارکنان و کارشناسان سازمان بهزیستی و یا مدیران مراکز تحت پوشش این سازمان برگزار کرده اند.

وی در بیان اهمیت برگزاری این کارگاه گفت ، برغم شیوع بالای طیف اوتیسم در ایران و دیگر کشورهای دنیا ، متاسفانه متخصصان و مربیانی که نسبت به اوتیسم ، راه های تشخیص و روش های مداخله ای برای این افراد ، آگاهی داشته باشند، زیاد نیستند.

دکتر موللی اظهارداشت: اوتیسم ، اختلال گسترده عصبی رشدی است که اتصالات عصبی در کودکان مبتلا به این اختلال ، با دیگر افراد جامعه متفاوت است .

وی با اشاره به اینکه دیدگاه های فرهنگی روی وضعیت این بیماری در افراد تاثیرگذار است ، افزود: افراد طیف اوتیسم با مشکل ارتباطی – اجتماعی ، رفتاری و عملکردهای عادی فردی روبه رو هستند که معمولا علائم آن در ابتدای دوره کودکی ظاهر می شود و شیوع آن در پسران ، چهار برابر دختران است ، اما با آگاهی والدین ، اطرافیان و مربیان این کودکان ، تشخیص زودهنگام ، مداخله و کنترل علائم بیماری ، امکانپذیر است.

گفتنی است که کارگاه آموزشی " علائم تشخیصی و طبقه بندی مداخلات طیف اوتیسم " هر روز در دو نوبت صبح و بعد ازظهر ، مباحث مربوط به چگونگی تشخیص و مداخلات برای کنترل طیف اوتیسم را با استفاده از معتبرترین ابزار علمی ، تازه ترین یافته ها و اطلاعات متخصصان داخل و خارج از کشور ، به شرکت کنندگان ارائه می دهد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت و با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در حوزه های " رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی" می پردازد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ، و یا ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است .

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور