عمومی | دانشگاه مفید

با همکاری دانشگاه مفید، مدرسه تابستانی اسلام و آزادی اقتصادی با حضور اساتید خارجی در دانشگاه مفید برگزار می گردد.

با همکاری دانشگاه مفید، مدرسه تابستانی اسلام و آزادی اقتصادی با حضور اساتید خارجی در قم برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا یوسفی (عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید) از برگزاری مدرسه تابستانی اسلام و آزادی با محوریت اقتصاد، حقوق و سیاست توسط دانشگاه مفید در تیر ماه ۹۷ خبر داد.



وی اظهار داشت: موسسه اسلام و آزادی که سال ۲۰۱۱ در استانبول توسط گروهی از مبتکران مسلمان تشکیل شد این هدف را دنبال می کند که رابطه اسلام و آزادی در حوزه های مختلف را بررسی کند که البته تاکید اصلی آن بر محور آزادی اقتصاد و بازار از منظر اسلام می باشد.
دبیر مدرسه تابستانی اسلام و آزادی افزود: این موسسه شبکه ای تحت عنوان " Islam and Liberty Summer University (ILSU) "شکل داده و سالانه در کشور های مختلف اسلامی مدرسه تابستانی و کارگاه هایی در این زمینه با حضور متفکران و اندیشمندان برگزار می نماید. برای نمونه سال ۲۰۱۳ در اسلام آباد پاکستان،سال ۲۰۱۴ در استانبول ترکیه،سال ۲۰۱۵ در مراکش کنفرانس هایی با حضور متفکران مسلمان برگزار گردیده است.
وی ابراز کرد: سال جاری ایران را به عنوان محل برگزاری یکی از مدرسه های تابستانی انتخاب کرده اند و بر این اساس دانشگاه مفید برگزار کننده آن خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید تصریح کرد: این کارگاه از ۱۶ تا ۲۰ جولای مصادف با ۲۵ تا ۲۹ تیر ماه ۹۷ در ۴ روز توسط دانشگاه مفید با حضور اساتید و دانشجویان خارجی و داخلی برگزار می شود.
ایشان ابراز داشتند رابطه دین و آزادی و جنبه های مثبت و منفی آن ،دامنه این آزادی در حوزه سیاست،حقوق، و اینکه اسلام چه مکانیزم هایی برای حفظ این آزادی های اقتصادی تعیین نموده است مورد توجه این کارگاه می باشد و هم چنین موضوع رفاه از منظر دولت اسلامی یکی از محورهای مباحث است.
از جمله مباحث این کارگاه رابطه اهداف شریعت و اقتصاد است.
دکتر محمدرضا یوسفی عنوان کرد: شرکت کنندگان اصلی متشکل از محققین جوان دانشگاه ها و موسسات پژوهشی هستند که در زمینه موضوعات مرتبط فعالیت می کنند. طرح کلی برنامه در یک جلسه مشخص با فضایی برای کار گروهی تعریف می شود. این طرح زمینه را برای بحث و گفتگوهای موضوعی و توسعه مهارت ها فراهم می کند. انتظار می رود که فارغ التحصیلان ILSU در پروژه های آینده ای که شامل تحقیق و آموزش عمومی می شوند شرکت کنند. پس از این رویداد، آنها می توانند با ارائه مقالات، سخنرانی های عمومی و حضور در رسانه کشورهای خود مشارکت و همیاری نمایند.
همچنین دبیر اجرایی مدرسه تابستانی سرکار خانم غلامی در پایان خاطر نشان کردند که در این راستا نشسست هایی را با برخی موسسات فعال در زمینه اقتصاد اسلامی برگزار خواهیم کرد و اعضای کارگاه با پیشرفت های اقتصاد اسلامی در ایران آشنا خواهند شد.

جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی مدرسه تابستانی کلیک نمایید.