عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

کاهش بیماری های غیر واگیر با اجتماعی کردن سلامت


رئیس دانشگاه گفت: یکی از راههای کاهش بیماری های غیر واگیر اجتماعی کردن سلامت است.

وبدا سبزوار / سومین همایش تجلیل از خیرین سلامت سبزوار با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت،مهندس برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار،حجت الاسلام والمسلمین مقیسه امام جمعه سبزوار و مسئولین دانشگاه،۱۹ تیرماه سال جاری در سالن اجتماعات دکتر سیادتی مجتمع آموزشی پردیس برگزار شد.

در این همایش دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه گفت: بیماریهای غیرواگیردار بیشترین عامل مرگ و میر و بیشترین مراجعات به مراکز درمانی را دارند که یکی از راههای کاهش این بیماریها، اجتماعی کردن سلامت است.

وی افزود: مبارزه با بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و سرطان هم هزینه بر و هم تغییر نگرش آن زمانبر است لذا یکی از اولویت های وزارت بهداشت اجتماعی کردن مقوله سلامت است.

دکتر مسلم تصریح کرد: به زودی با ایجاد معاونت اجتماعی سلامت در این شهرستان شاخص های سلامت منطقه ارتقا می یابد.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: با ایجاد کانون های سلامت محله می توان هم سطح سواد اجتماعی مردم را بالا برد و هم تغیر نگرش ایجاد کرد و با این امر می توان شاخص های سلامت را حفظ نمود.

وی با اشاره به کمک های خیران در حوزه سلامت افزود: امسال ۲ مرکز همراه سرای بیماران در مراکز آموزشی درمانی واسعی و شهید بهشتی سبزوار با کمک خیران نیک اندیش در ۲۴ واحد مسکونی و هزینه ۱۸ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید.