عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در طرح مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، با هدف توانمندسازی و آماده ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۹۶ با تاسیس دفتر مهارت‌افزایی، آموزش مهارت‌های تخصصی دانشجویان را سرلوحه فعالیت‌های هدفمند خود قرار داد و تلاش خود را کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه معطوف کرد.
توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست گذاری‌های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.
از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح، توسعه مهارت‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان در جهت کارآفرینی و اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه، زمینه‌سازی برای بروز استعداد و علایق فردی و گروهی، افزایش دانش و نگرش حرفه‌ای، تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و ایجاد تحول در یادگیری عملی مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی بوده است.
بر اساس این گزارش، پس از تاسیس دفتر مهارت‌افزایی در دانشگاه علامه طباطبایی، آموزش دوره‌های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته‌های مختلف شکل گرفت و به منظور ایجاد زمینه‌ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجویان با مشارکت در این طرح از امکان استفاده رایگان از یک دوره مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی و نیز استفاده از تخفیف ۴۰ درصدی سایر دوره‌ها برخوردار شدند.
در راستای ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن‌ها، همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی، سازمان بورس کشور و برخی شرکت‌های خصوصی در برگزاری این دوره‌ها موردتوجه بوده است.
تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزار شده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبایی در ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (۱۷ تیر لغایت جمعه ۲۲ تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه کنند.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷