عمومی | دانشگاه علامه طباطبائی

اجرای موفق طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه با شرکت بیش از ۳۵۰۰ دانشجو



اجرای موفق طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه با شرکت بیش از ۳۵۰۰ دانشجو

طرح مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی با هدف ارتقای مهارت های عمومی و تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه از سال گذشته به اجرا درآمد و طی دوره های برگزار شده تا کنون بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در دوره های آموزشی عمومی و تخصصی این مرکز شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با هدف توانمندسازى و آماده ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۹۶ با تاسیس دفتر مهارت افزایی، آموزش مهارت¬هاى تخصصى دانشجویان را سرلوحه فعالیت های هدفمند خود  قرار داد و تلاش خود را کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه معطوف نمود.

توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست گذاری های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.

از جمله مهمترین اهداف این طرح، توسعه مهارت هاى دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینى و اشتغال؛ برگزارى دوره هاى آموزشى متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه؛ زمینه سازى براى بروز استعداد و علایق فردى و گروهى؛ افزایش دانش و نگرش حرفه اى؛ تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه؛ و ایجاد تحول در یادگیرى عملى مبتنى بر روش¬هاى نوین آموزشى بوده است.

بر این اساس بعد از تاسیس این دفتر، آموزش دوره های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته های مختلف شکل گرفت و به منظور ایجاد زمینه ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجویان با مشارکت در این طرح امکان استفاده رایگان از یک دوره مهارت عمومى و یک مهارت تخصصى و نیز استفاده از تحفیف ۴۰ درصدی سایر دوره ها  برخوردار گردیدند.

ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن هادر دوره‌ها موردتوجه بوده است همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی ،سازمان بورس کشور شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت همکاران سیستم و  ...‌غیره در برگزاری این دوره‌ها  موردتوجه بوده است.

لازم به ذکر است تاکنون  بیش از ۲۰۰ هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزارشده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه در ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (۱۷تیر لغایت جمعه ۲۲تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی  تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ شماره خبر: ۶۵۳۶ بازدید: ۳۱ نسخه چاپی


لیست اخبار >>