عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

پایان نخستین کلاس طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان با عنوان سبک شناسی در واحد

امروز ۱۷ تیر ۹۷ ، نخستین کلاس طرح ضیافت اندیشه باعنوان سبک شناسی و با تدریس استاد حوزه و دانشگاه ،حجت‌الاسلام و المسلمین  محمد حسین توانایی در واحد  به کار خود خاتمه داد .

این کلاس که با هماهنگی لیلا زارع دبیر شورای هم اندیشی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درراستای  ارتقای فرهنگی ، دانش، معرفت و مهارت افزایی استادان  از روز ۱۳ ام تیر ۹۷ در سالن شورای دانشکده فنی و مهندسی واحد با حضورپروین داداندیش رییس واحد و  جمعی از اعضای هیات علمی برگزار شد امروز ۱۷ ام تیر ،  پس از ۱۶ ساعت تدریس( در طی ۴ روزکاری در نوبت صبح ) خاتمه یافت .

در این کلاس، محمد حسین توانایی  با تکیه بر این مطلب که سبک زندگی، مجموعه‌ای از انتخاب‌ها با هدف مشخص است  در باره اهمیت و نقش مهارت های ده‌گانه زندگی از جمله : اعتماد به نفس ، تصمیم گیری، هدف گذاری و برنامه ریزی،رفتار جرات‌مندانه،تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مدیریت هیجان، حل مسائل ،  کنترل خشم و ارتباط موثر و همدلی  مطالب مهمی ارائه کرد .

وی تاکید کرد : دانستن این مهارت های ده گانه می تواند افراد را در انتخاب بهترین ها یاری و مطمئن ترین سبک زندگی را تسهیل کند.

توانایی با اشاره به کتاب خود با عنوان " آیین و سبک زندگی " و سرفصل های تعیین شده  آن ، در باره  سبک زندگی دانشگاهی، ویژگی های افراد فاقد مهارت حل مساله و شیوه های حل مساله با ذکر مثال هایی دانشگاهی مطالب مهمی را بیان کرد .

در این کلاس هم چنین با همت ستاد اقامه نماز – دفتر فرهنگی اسلامی واحد  و با تاکید بر این  که در جامعه اسلامی مبحث نماز در اولویت بوده و استادان به عنوان الگوهای سازنده  ، نقش موثر و کارامدی درحضور پررنگ دانشجویان در اقامه نماز دارند بخشی از موارد مطرح در این کلاس به این موضوع اختصاص پیدا کرد و مطالب مهمی درباره نقش اساتید در هدایت صحیح دانشجویان  ، ارائه راهکارها ودعوت ازدانشجویان به نماز ،انسان شناسی ، اخلاق مداری ، شناسایی عادات پسندیده و نا پسند ، آیین دوستی ، ...مطرح شد ..

درپایان جلسه نیز به هر یک از اساتید فرصت ۱۰ دقیقه ای داده شد که نکته نظرات خود را در رابطه با مسائل و هدایت دانشجویان ، آیین و سبک زندگی و موارد مرتبط  بیان کنند  و در نهایت جمع بندی کلی صورت گرفت .