عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیر جدید حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معارفه شد/ گزارش تصویری

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: فعالیت حراست در دانشگاه‌ها ظرافت و ویژگی‌های خاصی دارد و وظیفه اصلی حراست مراقبت از سلامت سازمان است.
دکتر سعید کشمیری بابیان اینکه ایجاد فضایی آرام، سالم و بانشاط یکی از وظایف حراست است افزود: باید نگاه مچ‌گیرانه و امنیتی از حراست دور شود و حراست باید به‌گونه‌ای عمل کند که کارکنان، استادان و دانشجویان آن را مامن امن خود بدانند و در واقع امنیت و آرامش را در فضای سازمان خودشان ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: حوزه کاری حراست از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و سازمان‌ها را از وجود تهدیدات درونی و بیرونی محفوظ نگه می‌دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان داشت: کار در محیط دانشگاه به دلیل وجود دانشمندان، اساتید و دانشجویان خاص و ظریف است آنچنان که ایجاد امنیت در این محیط نیز فرهنگ و ویژگی‌های خاص خود را دارد.
دکتر سعید کشمیری بیان کرد: ایجاد امنیت در محیط‌های علمی به توجه به اهمیتی که دین مبین اسلام به علم و دانش داده است بسیار خاص و ویژه است و نمی‌شود امینت و آسایش را در این محیط ایجاد کرد ولی به کرامت و شرافت انسان‌ها بی‌توجه بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه کار حراست دانشگاه‌ها کار در حوزه خودی است، خاطرنشان کرد: اصل نخستین و اولین در این امر اعتماد به مدیران، اساتید و دانشجویان و صیانت از تمامی حقوق آن‌ها است.
مدیرکل حراست استان بوشهر نیز با تاکید بر اینکه نقش حراست در سازمان راهبردی و استراتژیک است، گفت: شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و آسیب‌ها یکی از وظایف حراست است.
وحیدی راد بابیان اینکه برخی از مشاغل به‌ویژه حراست از حساسیت برخوردارند، افزود: قانون‌مندی، قانون‌مداری، انعکاس به‌موقع اخبار و اطلاعات به سازمان و مدیران و صیانت از اموال بیت‌المال از وظایف اصلی حراست است که نقش بسزایی در تصمیم‌گیری صحیح مدیران خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین راهکار برای سالم نگه‌داشتن محیط کاری و سازمان است، اظهار کرد: حراست نباید نقش تنش‌زا در سازمان داشته باشد بلکه باید نقشی هدایت‌گرانه و خیرخواهانه داشته باشد.
مدیرکل حراست استان بوشهر خاطرنشان کرد: همکاران حراست در ادارات و سازمان‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنند که به‌مثابه چراغ راهی برای مدیر برای آرامش و امنیت سازمان باشند. وظیفه اصلی حراست حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از دستاوردهای انقلاب است.
مدیرکل حراست استان بوشهر رازداری، امانت‌داری، تقوا و جدیت در کار را از ویژگی‌های کارکنان حراست دانست و بیان کرد: همکاران حراست به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که اجر و پاداش آنان نزد خداوند متعال محفوظ است.
در آیینی با حضور محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حراست استان بوشهر، رییس و اعضای هیات رییسه مشترک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات سلمان احمدی مدیر سابق حراست دانشگاه تشکر و قدردانی و احمد باقرپور برازجانی به‌عنوان مدیر جدید حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳