عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس خانه مشارکت مردم در سلامت دیر: پایش آنلاین سلامت فعالیت‌های صنایع مستقر در منطقه خواسته سمن‌های دیّری است

محسن خیراندیش در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر با تقدیر از نگاه وزارت بهداشت به جایگاه سمن‌ها گفت: از کسانی که سهم مردم را در سیاست‌گذاری حوزه سلامت ایجاد کردند و زمینه ورود سمن‌ها را از طریق خانه مشارکت مردم فراهم کردند سپاسگزاری می‌کنم.
وی با بیان اینکه مسئولین باید جایگاه سمن‌ها را بیشتر درک کنند و آن‌ها را در تنگنا قرار ندهند گفت: توجه به جایگاه سمن‌ها دستاوردهایی خوبی به همراه دارد چراکه سمن‌ها معمولاً از توانایی بسیار خوبی در حوزه تخصصی برخوردارند و مشاوره با آن‌ها واقعاً گره‌گشا است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان دیّر، فرماندار تعامل بسیار خوبی با سمن‌ها دارد و همین تعامل و همکاری در بسیاری از موارد توفیقات خوبی برای شهرستان به همراه داشته است.
رییس خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت شهرستان دیّر با انتقاد از نحوه دفن زباله‌های صنایع شیمیایی مستقر در این شهرستان گفت: شهرداری و نهادهای مرتبط باید نظارت بیشتری بر زباله‌های شهری و صنعتی شرکت‌های شیمیایی داشته باشند و این شرکت‌ها نباید محل‌های غیر رسمی دفن زباله داشته باشند.
خیراندیش افزود: وجود پیوست سلامت شرکت‌ها الزامی است و عملکرد آن‌ها اعم از ورودی، محصول و فرایندها نباید مخل سلامت شهروندان و تهدیدکننده محیط‌ زیست باشد.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰