عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

برگزاری دومین و سومین جلسه پایش اساتید حق التدریس در دانشکده مهندسی برق و دانشکده علوم پایه

جلسات توجیهی آشنایی استادان حق‌التدریس  دانشکده مهندسی برق و علوم پایه با مقررات و مسائل مربوط به موضوعات گزینشی و حراستی، در قالب طرح پایش، با حضور دکتر امیر احمری‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر خدیجه کلاته رئیس دبیرخانه هیات علمی، داوود فراهانی مدیرکل حراست، مسئولان دانشکده ، مدیران گروه های آموزشی و جمعی از استادان مدعو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد .

در ابتدای این نشست ها احمری نژاد ضمن تشکر از زحمات اساتید مدعو و با بیان این که استادان حق التدریس بخش اعظمی از فعالیت های آموزشی را بر عهده دارند گفت: از نظر معاونت آموزشی هیچ تفاوتی میان استادان هیات علمی و اساتید مدعو وجود ندارد و هدف از برگزاری این جلسات به بهانه شروع ترم تابستان و به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نقطه نظرات فی مابین اساتید و مسئولین دانشگاه است و تلاش می کنیم تا حتی الامکان هر ترم حداقل یکبار این جلسات برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر یک ترم آموزشی را به سه بازه قبل، حین و بعداز ترم تفکیک کنیم گفت:  قبل از شروع ترم لازم است برنامه و زمان دروس پیشنهادی به موقع و بدون تغییرات به مدیران گروه اعلام شود و در حین ترم  تشکیل کلاس در هفته اول و آخر به مانند دیگر جلسات ضروری است.

معاون آموزشی افزود: جهت جلوگیری از بی نظمی و اخلال در امور کلاس لازم است از هرگونه تاخیر و تعجیل در  برگزاری کلاسها خوداری شود.

وی با تاکید بر امر تشکیل کلاسهای جبرانی و همچنین برگزاری امتحان میان ترم گفت:  کلاسهای جبرانی باید در هر ماه با هماهنگی دانشجویان و دفتر امور کلاسها تشکیل و به هفته آخر ترم موکول نگردد و امتحان میان ترم  نیز حتما در بازه هشتم تا دوازدهم برگزار شود.

احمری نژاد با اشاره به تغییر فرآیند امتحانات و شیوه جدید برگزاری آن که بخش عمده اجرای آن بصورت مکانیزه انجام می شود گفت: در سیستم جدید به عملکرد استادان، امتیاز داده خواهد شد و این عملکرد شامل حضور به موقع در سرکلاس درس ،زمان برگزاری امتحان پایان ترم، تحویل سوالات به قرنطینه در مدت زمان تعیین شده و برگزاری جلسه آخر کلاس است.

در ادامه دکتر خدیجه کلاته گفت: با توجه به انتخاب واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری بعنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل، استادان پروژه های علمی و تحقیقاتی، پایان نامه ها و کارآموزی های دانشجویان را به این سمت سوق دهند و به منظور افزایش سطح علمی دانشجویان در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی به معرفی یک منبع درسی اکتفاء نکنند .

رئیس دبیرخانه هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) از جمله مفاد بخشنامه ها و دستورالعمل ها و آیین نامه های  آموزشی را پرهیز از تدریس خصوصی به دانشجو و برگزاری کلاس جبرانی در صورت غیبت استاد بیان کرد.

مهندس داوود فراهانی مدیر کل حراست نیز با اشاره به  رعایت اصول اخلاقی، حفظ حریم استاد با دانشجو و پرهیز از موضوعات حاشیه ای اظهار کرد: از جمله وظایف یک استاد اطلاع رسانی به موقع در صورت عدم تشکیل کلاس تحت امر خود است تا از اتلاف وقت دانشجویان جلوگیری شود.

فراهانی افزود: با توجه به بخشنامه ممنوعیت استفاده از پیام رسان های خارجی استادان از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

در پایان این جلسه استادان شرکت کننده، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و به تبادل اطلاعات درباره مسائل گوناگون آموزشی و پژوهشی پرداختند .