عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیر: موافق حضور شرکت‌های تهدیدکننده سلامت در شهرستان دیّر نیستیم

حمزه اعتماد در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر با تقدیر از سمن‌های فعال در حوزه سلامت این شهرستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه سلامت کمک‌های خوبی به ارتقا شاخص‌های سلامت به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست داشته‌اند که لازم است از مجموع آن‌ها تشکر کنیم.
وی گفت: دغدغه سمن‌ها دغدغه همه ما مسئولین است و همه باید در یک محیط تعامل و همکاری بتوانیم خدمات موثری به شهروندان و ارتقا سطح سلامت آن‌ها داشته باشیم.
فرماندار دیّر با اشاره به حضور شرکت‌های پتروشیمی در این شهرستان گفت: برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌ها در هر شهرستانی، کارگروه زیربنایی در استان وجود دارد که متشکل از صاحب‌نظرانی از تمامی حوزه‌های کاری است که پس از انجام کار کارشناسی و در نظر گرفتن تمامی مسایل و جوانب کار، نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کنند.
وی تاکید کرد: اگرچه اشتغال برای ما مهم است اما سلامت شهروندان از آن مهم‌تر است و اگر شرکتی سلامت مردم را به مخاطره اندازد ما با حضور آن در شهرستان دیّر موافق نیستیم.
اعتماد با درخواست از شهروندان و سمن‌ها گفت: مسایل و مشکلات پیرامون حضور شرکت‌ها نباید به‌صورت احساسی دنبال شود و این موارد نیازمند پیگیری کارشناسی و تخصصی است.
وی بابیان اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت بیشتری بر فعالیت‌های شرکت‌های مستقر داشته باشند، افزود: اگر شرکتی درجایی واقعاً خطا کرده و تخلفی مثلاً در حوزه محیط‌زیست مرتکب شده است اداره محیط‌زیست باید به‌عنوان دستگاه‌ عالی نظارت بر محیط‌زیست پیگیری کند و ما هم مطمئناً در کنار آن‌ها خواهیم بود.
فرماندار دیّر گفت: با توجه به اینکه شهرستان دیّر دارای بافت کهن و باستانی است سازمان میراث فرهنگی می‌بایست در خصوص جانمایی شرکت‌های متقاضی برای فعالیت در این شهرستان، موارد مربوط به این حوزه را لحاظ کنند.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰