عمومی | بنیاد ملی نخبگان

یادگیری مهارت ارتباطی مهمتر از مهارت‌های مدیریت مالی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ابتدای کارگاه، محمد اهدائی؛ مدرس کارگاه ضمن تاکید بر اهمیت یادگیری فنون سخنرانی موثر برای تمام افراد، گفت: وارن‌بافت سرمایه‌گذار مشهور می‌گوید اگر بخواهم یک توصیه برای جوانان داشته باشم، یادگیری مهارت‌های ارتباطی است نه مهارت‌های مالی یا سرمایه‌گذاری؛ چون این مهارتی است که ارزش شما را در محیط کار بالا می‌برد و تا سالیان سال می‌تواند برای شما یک مهارت ارزشمند باشد.

وی افزود: بسیاری از حرکت‌ها و تغییرها در دنیا با یک سخنرانی خوب آغاز شده است و این وظیفه شماست که به عنوان یک سخنران بتوانید با زبان مخاطب سخن بگویید. از این رو، شناخت مخاطب و شناخت هدف سخنرانی، از پایه‌ای‌ترین اقداماتی است که باید قبل از سخنرانی انجام دهید .

اهدائی در ادامه به چگونگی انتخاب پیام اصلی سخنرانی و تهیه و انتخاب نکاتی که می‌تواند در سخنرانی گنجانده شود پرداخت و چگونگی شروع و پایان یک سخنرانی را تشریح کرد و ادامه داد: انتخاب یک سناریوی مناسب برای ارائه، از نکات مهم در سخنرانی است.

وی یادآور شد: انسان‌ها با نیم‌کره راست خود که با احساسات سروکار دارد، تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین لازم است در کنار آمار و اطلاعاتی که در سخنرانی ارائه می‌دهید، آن را با داستان‌گویی ترکیب کنید.

در بخش دیگری از این کارگاه، مدرس با تاکید بر اینکه اسلاید صرفاً یک ابزار برای کمک به ارائه‌دهنده است و نباید اصل قرار گیرد، به اصول تهیه اسلایدهای اثرگذار پرداخت و به لزوم برخورداری از صدا و زبان بدن اشاره کرد.

بیان نکات تکمیلی در خصوص اصول سخنرانی متقاعدکننده و پخش چند کلیپ ویدئویی نمونه از سخنرانی‌های اثرگذار مانند سخنرانی‌های افراد موفق  از دیگر بخش‌های کارگاه «تکنیک‌های سخنرانان حرفه‌ای» بود.