عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند مهندس مطهری کرج

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی  از ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند مهندس مطهری کرج

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات چغندرقند، به منظور آشنایی با فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی این موسسه در ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند مهندس مطهری واقع در کمال شهر کرج، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی  به همراه گروهی متشکل از همکاران ستاد سازمان  ،  روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه جاری از دفاتر امور مالی، بودجه، خدمات فنی و امور اداری  از ایستگاه تحقیقاتی مهندس مطهری کرج بازدید به عمل آوردند.
در این برنامه ،  بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با فعالیتهای تحقیقاتی در این ایستگاه ،  از کارخانه بوجاری بذر چغندرقند ، سالن فرآوری و پوشش دهی بذر و همچنین خط فرآوری و بوجاری بذر کلزا  بازدید نموده و از نزدیک با فعالیت این قسمتها آشنا شدند.
شایان ذکر است که هم اکنون کارخانه بوجاری بذر واقع در این ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام بوجاری ، فرآوری و پوشش دهی مقدار ۶۰۰ تن بذر کلزا می باشد. این کارخانه توانایی بوجاری و فرآوری بالغ بر ۱۲ تن بذر را در روز دارا می باشد. علاوه بر این در ایستگاه مهندس مطهری، فعالیت های پژوهشی موسسه در قالب تهیه و اصلاح ارقام چغندرقند، تولید بذور پایه و الیت چغندرقند و تولید سایر محصولات زراعی نیز انجام میشود.