عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

ارتقاء کیفیت مهمترین اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی است

با حضور معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور هشتمین نشست شورای هماهنگی منطقه ۳ دانشگاه برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان غربی، با حضور دکتر حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه، روساء و معاونین واحد های استان آذربایجان غربی، هشتمین نشست شورای هماهنگی منطقه ۳ در ارومیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان غربی نیز ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارش عملکرد و تبیین اهداف و چشم اندازهای این استان در سال جاری پرداخت.

در ادامه معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و رئیس شورای مرکزی مناطق دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد ممتاز منطقه ۳ و همچنین عملکرد استان آذربایجان غربی در کلیه حیطه های این دانشگاه، به اقدامات و فعالیتهای مهم سال ۹۶ که منجر به تحول در حوزه های مختلف شد اشاره کرد و گفت: ارتقاء کیفیت همواره به عنوان مهمترین اولویت در تعیین مسیر رشد و بالندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهد بود و این دانشگاه پیوسته بر این اساس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: برای حفظ ارزشها و افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه هزینه زیادی شده است و همه ما باید با شایستگی بتوانیم از این ارزشها دفاع کرده و آنرا به نحو احسن به جامعه منتقل کنیم.

دکتر حاتمی ضمن اشاره به فرآیند پالایش مدرسان اظهارکرد: مدرسان ستون و رکن کیفیت در دانشگاه ها هستند از این رو غربالگری مدرسان توفیق و دستاوردی بسیار عظیم و ارزشمندی را در سطح این دانشگاه به همراه خواهد داشت.

دکتر حاتمی همچنین طرح ارزیابی و سطح بندی مراکز آموزشی را یک اتفاق بسیار خوب در حوزه نظارت و ارزیابی قلمداد کرد و تصریح کرد: این طرح با هدف کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی در سطح کشور انجام می گیرد و در این خصوص به مناسبت ۲۵ سالگرد تاسیس دانشگاه نیز، مراکز در هر استان سطح بندی خواهند شد.

در ادامه دکتر قالیچی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی و دبیر منطقه ۳ دانشگاه نیز ضمن ارائه مطلب در خصوص بازنگری سرفصل های درسی در خصوص عدم پذیرش دانشجو از سوی مراکز دولتی و نحوه واگذاری آنها به بخش خصوصی و لزوم ماموریت گرایی مراکز آموزشی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه، افزود: پیشنهادات این جلسه به ستاد مرکزی دانشگاه ارسال خواهد شد.

یادآور می شود مراکز و واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در قالب ۹ منطقه تخصصی، نیازسنجی آموزشی و بازار کار فارغ التحصیلان این دانشگاه را بطور منظم رصد و پایش می کنند.