عمومی | دانشگاه شیراز

مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشکده مهندسی مکانیک

مراسم تکریم از خدمات دکتر مهرداد فرید و معارفه دکتر محمدرحیم همتیان، رئیس جدید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز ، با حضور رئیس دانشگاه ، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
دکتر حمید نادگران ، رئیس دانشگاه شیراز در این آیین با اشاره به سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور، ‌آن را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: حدود 2 درصد بودجه کشور یعنی رقمی معادل 7 هزار میلیارد تومان به دانشگاه ها اختصاص می یابد و این درحالی است که بیشتر این بودجه نیز برای حقوق و مزایا هزینه می شود.
وی ، با مقایسه بودجه دانشگاه های ایران با دانشگاه های خارج از کشور و بیان اینکه " کمبود بودجه ، ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه ها و فعالیت های پژوهشی را تحت تاثیر قرار می دهد" ؛خاطر نشان کرد: رایزنی هایی خوبی با مسوولان اجرایی و قانون گذار کشور صورت گرفته و امید آن است که بودجه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی افزایش یابد.
دکتر نادگران بیان داشت: علیرغم این مشکلات ، تلاش و همّت دانشگاهیان بر آن است که روز به روز در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور گام بردارند و در این راه هم موفقیت های زیادی کسب کرده اند.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: ارائه آموزش های نوین، گسترش و تعمیق فعالیت های بین رشته ای ، ارتباط منطقی و موثر دانشگاه با صنعت ، حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان ، اصلاح و ترمیم هرم نیروی انسانی دانشگاه، تعامل بیشتر با سازمان ها و نهادهای مختلف ، و بهره گیری از روش های انگیزشی برای تشویق اعضای هیات علمی در راستای ارتباط بیشتر با صنعت ؛ از جمله مواردی است که در دستور کار دانشگاه شیراز قرار دارد تا بتواند بیش از پیش ، برای حل چالش های جامعه ، راهکارهای علمی ارائه نماید.
در ابتدای این مراسم ، دکتر همتیان ، رئیس جدید دانشکده مهندسی مکانیک ، از لزوم تبدیل علم به ثروت سخن گفت و بر ارتباط قوی تر دانشگاه با صنعت و تولید دانش کاربردی تاکید کرد.
دکتر فرید ، رئیس پیشین دانشکده مهندسی مکانیک هم به بیان مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این دانشکده طی 4 سال گذشته پرداخت.
اهدای لوح توسط رئیس دانشگاه شیراز به دکتر فرید پایان بخش این مراسم بود.
عکس های بیشتر مرتبط با این خبر در آرشیو الکترونیکی روابط عمومی دانشگاه شیراز موجود است.
http://gallery.shirazu.ac.ir