عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

نوجوان فداکار کرمانشاهی پس از گذراندن یک دوره اقدامات پزشکی و توانبخشی ، به راه افتاد

" هانیه " نوجوان ۱۱ ساله ساکن سرپل ذهاب که در زلزله آبان ماه سال گذشته این منطقه ، دچار ضایعه نخاعی شده و از دو پا ، ناتوان شده بود ، پس از گذراندن یک دوره درمان (پزشکی ) در کرمانشاه و اقدامات توانبخشی در بیمارستان توانبخشی رفیده (تهران)، به راه افتاد و هم اکنون با واکر راه می رود.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این نوجوان فداکار که در زلزله سال گذشته سرپل ذهاب، برای نجات خواهر خردسالش ، زیر آوار ماند و دچار ضایعه نخاعی شد، پس از گذراندن یک دوره درمان در کرمانشاه ، برای تکمیل اقدامات درمانی و استفاده از خدمات پیشرفته توانبخشی ، به دستور وزیر بهداشت به تهران و بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده (وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ) منتقل شد.

دکتر " فریدون لایقی " رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده روز یکشنبه در بخشی از نشست خبری با خبرنگاران که برای تشریح اقدامات پزشکی و اجرای برنامه هدفمند توانبخشی بیمارستان رفیده جهت بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی برگزار شد، به روند بهبودی هانیه و راه افتادن وی اشاره کرد که مورد توجه خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های همگانی قرار گرفت و با تهیه عکس و فیلم از راه رفتن هانیه ، روند بهبودی وی را به تصویر کشیدند.

دکتر " الهام لونی " پزشک معالج و مسئول تیم متخصصان توانبخشی هانیه نیز در مورد وضعیت وی به خبرنگاران گفت: هانیه دچار ضایعه نخاعی شده و شکستگی و نیمه دررفتگی در مهره T ۱۲ L ۱ وی مشاهده شد و طی مدت کوتاهی که در بیمارستان توانبخشی رفیده بستری شده است ، با تحریک های عصبی (بیوفیدبک) و تمرینات مربوط به طب فیزیکی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی ، در جهت کنترل عوارض ضایعه نخاعی و بازگرداندن عملکرد حرکتی پاها تلاش شد.

وی افزود: اقدامات توانبخشی برای هانیه ادامه دارد و امیدواریم وی را به مرحله ای از استقلال و انجام امور شخصی و روزمره خود برسانیم.

گفتنی است ، علاوه بر این نوجوان کرمانشاهی ، متخصصان بیمارستان توانبخشی رفیده با اجرای جدیدترین روش انتقال و پیوند عصب از طریق جراحی توانبخشی ، و اجرای یک برنامه منسجم و هدفمند برای سه جوان حادثه دیده که دچار ضایعه نخاعی شده اند، سبب بهبودی عوارض ، و برگشت عملکرد های حرکتی در اعضای آسیب دیده آنان شدند.

لازم به ذکر است ، بیمارستان توانبخشی رفیده از جمله چهار مرکز درمانی و توانبخشی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می باشد و اعضای هیات علمی و متخصصان پزشکی و توانبخشی این دانشگاه از طریق دو بیمارستان تخصصی و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی ، انواع خدمات پزشکی و توانبخشی به بیماران و نیازمندان ارائه می دهند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور