عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

با توجه به فصل گرما؛ طرح تشدید بازرسی بهداشت از صنوف بستنی و آبمیوه فروشی در شهرستان بوشهر در حال اجراست

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس ندا عالی حسینی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده بیشتر مردم از بستنی و آبمیوه، همچنین به دلیل شیوع بیماری‌های واگیردار و مسمومیت‌های غذایی، لازم است در صنوف عرضه‌کننده محصولات لبنی از جمله بستنی‌فروشی‌ها نظارت‌های بهداشتی بیشتری صورت گیرد تا سلامتی عموم مردم تامین شود.
وی تصریح کرد: به همین دلیل بازرسی‌های کارشناسان بهداشتی از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی بخصوص بستنی و آبمیوه فروشی‌ها در فصل گرم سال تشدید شده به‌نحوی‌که در برخی از این اماکن بازرسی‌ها چند مرتبه در ماه انجام می‌گیرد.
کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در این راستا خریدوفروش هرگونه آبمیوه یا بستنی فاقد مشخصات بهداشتی ممنوع بوده و بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای به‌منظور اطمینان از سالم بودن این محصولات، از کلیه بستنی‌فروشی‌های واقع در سطح شهر بوشهر نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی به عمل می‌آورند که در صورت تخلف و رعایت نکردن نکات بهداشتی متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
مهندس ندا عالی حسینی خاطرنشان کرد: همشهریان محترم بوشهری می‌توانند از وضعیت سالم بودن بستنی و آبمیوه فروشی‌ها در سطح شهرستان مطمئن بوده و با خیال راحت از این صنوف خرید نمایند.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰