عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برپایی نمایشگاه نوین پیشگیری از اعتیاد در شهرستان تنگستان

کلثوم سلیمانی در حاشیه برپایی نمایشگاه نوین پیشگیری از اعتیاد گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و باهدف ارتقای آگاهی در زمینه آسیب‌های ناشی از اعتیاد و اطلاع‌رسانی در مورد مضرات آن برگزار شد.
مسئول سلامت روان و اعتیاد شهرستان تنگستان اظهار داشت: نمایشگاه نوین پیشگیری از اعتیاد، با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه به‌ویژه در قشر نوجوانان و جوان و لزوم آگاهی بخشی به آنان در زمینه خطرات استفاده از مواد مخدر برگزار شد.
وی در خصوص روش‌های پیشگیری از اعتیاد فرزندان خاطرنشان کرد: با فرزندانتان ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کرده و با توجه به سنشان اطلاعات صحیح در مورد مواد مخدر در اختیارشان قرار دهید، اگر شما اطلاعات صحیح را به فرزندانتان ندهید، احتمال دارد آن‌ها اطلاعات غلط را از دوستانشان بیاموزند.
کلثوم سلیمانی ادامه داد: دوستان فرزندانتان را بشناسید، اکثر معتادان از طریق دوستان ناباب معتاد شده‌اند بنابراین در این شرایط اگر دوستان فرزندتان را نمی‌شناسید و یا از محل رفت‌وآمد او و افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کند خبر ندارید او در معرض خطر است.
مسئول سلامت روان و اعتیاد شهرستان تنگستان تاکید کرد: فرزندانتان را به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب کنید، ورزش نقش محافظ در فرزندان دارد، با تشویق فرزندانتان به فعالیت‌های سالم و سازنده، از گرایش او به انواع آسیب‌ها جلوگیری نمایید.
گفتنی است در این نمایشگاه عکس‌ها و پوسترهایی در زمینه‌های خطرات و عواقب مصرف مواد مخدر با همکاری سازمان بهزیستی شهرستان تنگستان در شهر اهرم به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ م.ا ۳۰۱۰