عمومی | بنیاد ملی نخبگان

جشنواره «ایده‌های ارزش آفرین» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حمایت از ایده های نوآورانه راهی برای حرکت در مسیر پیشرفت کشور است، حرکت در مسیری که با برگزاری جشنواره هایی در حوزه های مختلف می توان تحقق آن را لمس کرد. در این راستا حمایت ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی حمایت از جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) را انجام می دهد.

رویدادی که با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی اید‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور و توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار می شود.

این جشنواره با حمایت ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) و دانشگاه تهران در روزهای  ۲۳ و ۲۴ تیر ماه سال جاری برگزار می شود. این رویداد تخصصی برای حمایت از ایده‌های نوآورانه معدن و صنایع معدنی است و توسط موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو برگزار می شود . علاقه مندان برای شرکت در این رویداد تا ۱۸ تیرماه فرصت دارند طرح های خود را به دبیرخانه ارسال نمایند .

همچنین فناوری‌های نوین اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی با تاکید بر فاوا، نانو و بایو، مدیریت انرژی و آب در معدن و صنایع معدنی، ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در معدن و صنایع معدنی، محصولات نوین و کاربردهای جدید مواد معدنی، مدیریت پسماند و باطله معدن و صنایع معدنی و خدمات پشتیبان زنجیره معدن و صنایع معدنی محورهای این رویداد است. ایده‌هایی که در این فراخوان ثبت‌نام کردند، بعد از طی یک مرحله داوری، فرصت عملیاتی شدن به‌دست می‌آورند که این کار با پشتیبانی شتاب‌دهنده‌ها و مراکز سرمایه‌گذار انجام می‌شود.