عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تشکیل کارگروه تخصصی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین جلسه کارگروه تخصصی آسیب‌های اجتماعی بر اساس نیاز واقعی استان و با هدف ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگری جدی از آسیب‌های اجتماعی، در محل بنیاد نخبگان چهارمحال‌و‌بختیاری تشکیل شد.

در این جلسه، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: بین آسیب‌های اجتماعی و کیفیت زندگی رابطه معنی‌داری وجود دارد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی می‌تواند جامعه را با دشواری فراوانی روبرو سازد و بر وضعیت سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه تاثیر سوء داشته باشد و سطح کیفیت زندگی را کاهش دهد. بر همین اساس، تشکیل کارگروه تخصصی آسیب‌های اجتماعی بنا به پیشنهاد اعضاء شورای علمی بنیاد نخبگان، در دستورکار قرار گرفت.

بنیادیان ادامه داد: بنا بر وضعیت کنونی جامعه و به ویژه آسیب‌های اجتماعی در استان چهارمحال‌وبختیاری ضرورت دارد این کارگروه تخصصی، با بررسی زوایای مختلف، راهکار اثربخشی در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم به جامعه بومی ارائه کند.

لازم به ذکر است، در این جلسه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشنهاداتی از جمله استفاده از ظرفیت نخبگان، همکاری با کارگروه‌های اجتماعی در استان، استفاده از پتانسیل استان در گسترش فضای شادی و نشاط در جامعه و شناسایی مشکلات استان و ارائه راهکار در این خصوص، مطرح شد.