پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد لزوم برندسازی دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی/ می توانیم در زمینه پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم


مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما می توانیم در زمینه علوم پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم، بر لزوم برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد لزوم برندسازی دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی/ می توانیم در زمینه پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شبکه رابطین خبری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، با قدردانی از دکتر ابطحی برای برگزاری این جلسه، گفت: تجمیع واحدهای پزشکی تهران کار بسیار ارزنده‌ای بود که کسی فکر نمی کرد این تجمیع با این سرعت و بدون نقص انجام شود.
وی افزود: برگزاری چنین جلساتی می تواند به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق برنامه های روابط‌ عمومی کمک کند. پیشنهاد بنده این است که این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود و مصوبات آن قابلیت اجرا داشته باشد.
همدانچی با بیان اینکه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین بخش های این دانشگاه است، اظهار داشت: همانطور که می دانیم دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران یکی از موفق ترین و مهمترین مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین المللی است، اما متاسفانه با وجود تلاش مسئولان سابق، فعالیت ها و موفقیت های واحد علوم پزشکی تهران مغفول مانده و برخلاف حوزه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی که به یک برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده، حوزه علوم پزشکی این دانشگاه علیرغم دستاوردها و موفقیت هایی که داشته، نتوانسته جایگاه خود را به منصه ظهور برساند.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه واحد دندانپزشکی تهران که اکنون که در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادغام شده، تاکنون بیش از ۶ هزار فارغ التحصیل رشته های دندانپزشکی که حدود یک ششم دندانپزشکان کشور را شامل می شود، تحویل جامعه داده که این دستاورد بدون هیچگونه بار مالی برای دولت و وزارت بهداشت حاصل شده است.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مسئله محوری و جوانگرایی یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در موضوع مسئله محوری، کمک ملموس‌تری داشته باشد و براساس تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند «کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری‌اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد»، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در رفع مشکلات و بیماری های مردم مثمر ثمر باشند.
ما می توانیم در زمینه علوم پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم
رضا همدانچی با تاکید بر برندسازی حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد، ما می توانیم در زمینه علوم پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم. این موضوع نیازمند تعامل بیشتر واحدها با رسانه‌هاست که خوشبختانه زیرساخت های آن فراهم است و با توجه به تعامل های مثبتی که در دور جدید مدیریتی ایجاد شده، می توان از ظرفیت رسانه ها و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بهره برد.
وی بر لزوم اطلاع رسانی درخصوص راه اندازی رشته های علوم پزشکی به ویژه رشته های بین رشته ای در دانشگاه آزاد اسلامی، اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های دانشجویان و اعضای هیات علمی مانند افتخارآفرینی دانشکده دندانپزشکی در آزمون جامع علوم پایه، اطلاع رسانی مناسب و گسترده درباره راه اندازی دوره های تخصصی جدید و بخش های مختلف بیمارستانی تاکید کرد.
همدانچی اظهار داشت: اطلاع رسانی درباره خدمات و امکانات دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عموم مردم، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که شامل بیمارستان های بوعلی، امیرالمومنین(ع)، جواهری، فرهیختگان، درمانگاه قدس و داروخانه های این دانشگاه می شود، می تواند علاوه بر درآمدزایی به ارائه خدمات درمانی نیز کمک کند.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، افکار سنجی و نظرسنجی از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان درباره وضعیت واحد و دانشگاه آزاد اسلامی، تبلیغات اثربخش برای جذب دانشجویان در فضای رقابتی فعلی، تبیین و اطلاع رسانی درباره فعالیت های دانش بنیان و طرح های درآمدزایی دانشگاه را از مواردی دانست که باید مورد توجه رابطان خبری و مدیران روابط عمومی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم و اهمیت موضوعات فرهنگی در دانشگاه و تاکید دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اجرای فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه، روابط عمومی می تواند درباره این موضوع و چالش های پیشرو راهکارها و برنامه های عملیاتی ارائه دهد.
همدانچی در پایان پیشنهاد راه‌اندازی تورهای خبرنگاری برای بازدید از بیمارستان ها، درمانگاه ها، دانشکده ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را مطرح کرد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد لزوم برندسازی دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی/ می توانیم در زمینه پزشکی به جایگاه مرجعیت علمی برسیم نسخه قابل چاپ