عمومی | انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران

گزارش اولین جلسه از یازدهمین دوره هیأت‌مدیره انجمن


اولین جلسه از یازدهمین دوره هیأت‌مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران ازساعت 15:00 تا 17:00 روز چهارشنبه مورخ 27/06/92 در دبیرخانه انجمن باحضور اعضای جدید هیأت‌مدیره و نمایندگان شاخه‌ها برگزار شد.
در آغاز آقای دکتر غفوری به اعضای جدید هیأت‌مدیره خوش‌آمد گفتند و اظهار امیدواری کردند که در دوره جدید، انجمن بتواند بیش از دوره‌های گذشته فعالیت‌های علمی خود را گسترش دهد. در ادامه آقای دکتر غفوری از اعضای هیأت‌مدیره درخواست نمودند پس از ارائه گزارش آقای مهندس صمدی نظرات خود را درخصوص شیوه برگزاری انتخابات و معیارهای انتخاب اعضای هیأت‌مدیره ارائه دهند.

گزارش برگزاری انتخابات
آقای مهندس صمدی ضمن ارائه گزارش کاملی از چگونگی ارتباط با اعضاء، تکمیل بانک اطلاعات اعضاء و تعداد آرای دریافتی جدولی را در اختیار حاضرین قراردادند که درآن جدول هر نامزد انتخاباتی می‌توانست جمع کل آراء دریافتی از هرشاخه را به تفکیک ملاحظه نماید که آقای دکتر غفوری از ایشان و همکارانشان در برگزاری این انتخابات تشکر و قدردانی نمودند.

شیوه برگزاری انتخابات
تعدادی از اعضای هیأت‌مدیره در رابطه با آیین‌نامه انتخابات، شیوة پذیرش نامزدها، ضوابط شمارش آرای شاخه‌ها و معیارهای انتخاباتی هیأت‌مدیره سئوالاتی را مطرح نمودند که از جمله می‌توان به نکات زیر اشاره نمود:
- پیشنهاد شد که تعداد نامزدهای هر شاخه محدود گردد.
- با پیش‌بینی شرایطی در آیین‌نامة‌ انتخابات، تعداد آرای هر نامزد انتخاباتی درحوزه خود حداکثردرحد تعداد کل آرای کسب شده از کل شاخه‌ها محدود گردد. به عنوان مثال اگر تعداد آرای یک نامزد در سطح شاخه 100 و در مجموع دیگر تعداد آرای همان فرد در دیگر شاخه‌ها 50 باشد، تعداد آرای آن نامزد، از 150 به 100 کاهش می‌یابد. قرارشد دراین خصوص کمیته خاصی این موضوع را بررسی و تصمیم گیری نمایند. آقای دکتر غفوری اظهارداشتند گرچه اشکالات ناخواسته‌ای درانتخابات وجود داشته است اما در مجموع خوب بود.

انتخابات داخلی
این جلسه به ریاست سنی آقای دکتر غفوری انجام و انتخابات داخلی برگزار گردید که در نتیجه افراد زیر انتخاب شدند:
- آقای دکتر حسن غفوری فرد بعنوان رئیس
- آقای دکتر قدرت اله حیدری بعنوان دبیر
- آقای مهندس محمد بهزاد به عنوان نایب رئیس اول
- آقای مهندس سید محمد هاشمی بعنوان نایب رئیس دوم
- آقای مهندس خوشخلق بعنوان خزانه دار
- آقای دکتر رشیدی بعنوان بازرس

نوزدهمین کنفرا نس توزیع نیرو
آقایان مهندس بهادری و دکتر حیدری گزارشی را ارائه دادند و در این رابطه اظهار داشتند درصورتی‌که پژوهشگاه نیرو پیشنهاد مناسبی ارائه دهد، کنفرانس در آن محل برگزار می‌شود درغیراین‌صورت سالن کنفرانس نیروگاه طرشت برای این منظور انتخاب می‌شود.

ششمین کنفرانس نیروگاه‌های برق
آقاس مهندس شیبانی به نیابت از طرف آقای مهندس شجاعی رییس کمیته اجرایی کنفرانس، گزارش جامعی را ارائه دادند. ایشان اظهارداشتند کار کنفرانس طبق برنامه در حال انجام است و در ماه اخیر دو جلسه جداگانه در رابطه با کمیته برگرارکننده وکمیته علمی کنفرانس برگزارگردیدکه خوشبختانه مورد استقبال مدعوین قرارگرفت.

برگزاری دوره‌های آموزشی
در جهت افزایش خدمات آموزشی توسط انجمن، آقای مهندس مرکباتی کلیاتی را ارائه دادند که به دلیل کمبود وقت ادامه بحث به جلسه آینده موکول شد.

فروش ساختمان انجمن در پردیس و شیوه توزیع سود و سرمایه سهامداران
آقای مهندس بهادری اظهارداشتند بعلت عدم وجود بودجه کافی امکان خاتمه ساختمان پردس میسر نگردید، و در نتیجه تصمیم به فروش آن گرفته شد که لازم است طبق مصوبه هیأت‌مدیره اصل سرمایه و سود سهام به سهامداران پرداخت گردد.

جلسه آینده
نظربه‌اینکه آخرین چهارشنبه مهرماه تعطیل می‌باشد مقررگردید دومین جلسه هیأت‌مدیره ازساعت 15:00 تا 17:00 روز شنبه مورخ 20/07/92 در دبیرخانه انجمن برگزار گردد.