عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید هیئت نمایندگی دانشگاه اراسموس هلند از مرکز بیمارمحور بیماران مبتلا به سرطان(BEST) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، هیئت نمایندگی دانشگاه اراسموس هلند از مرکز بیمار محور بیماران مبتلا به سرطان(BEST) واقع در ساختمان صدف مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ دیدن کرد.
پس از بازدید دکتر نوون و دکتر محمودی از این مرکز، جلسه ای با حضور دکتر خردمند، دکتر عقابیان، دکتر شیرکوهی، دکتر امان پور، دکتر شاه سیاه، دکتر محمدنژاد و سایر اعضای گروه best برگزار شد.
دکتر عرب خردمند، در آغاز ضمن خوشامدگویی به معرفی اجمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت.
وی اظهار داشت: فعالیت مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی پیرامون مطالعه و بررسی پزشکی شخصی (Personalized Medicine) و بیومارکرها است.
دکتر عقابیان نیز یکی از زمینه‌های فعالیت خود را Biomarker Cancer Imaging اعلام کرد و گفت: تعداد محدودی از مراکز در ایران بر روی مقوله پزشکی شخصی کار می‌کنند و مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی جزو معدود مجموعه‌های دارای بخش بالینی است.
سپس دکتر Dr. jan nouwen به معرفی دانشگاه آراسموس و قابلیت های علمی آن مرکز پرداخت و درخصوص ارتقای تعامل با دانشگاه و گروه بیمار محور ابراز امیدواری کرد.
در ادامه دکتر محمودی به معرفی زمینه ی کاری خود و کار با ارگانویید ها پرداخت و مقرر شد تا تعاملات با مرکز بیمار محور در جهت precision medicine و کار با ارگانویید ها توسعه یابد.
دکتر محمد نژاد نیز از گروه best، گزارشی از عملکرد و توانایی های مرکز، animal lab و پتانسیل گروه جهت انجام پروژه های مرتبط ارائه کرد.