عمومی | دانشگاه یاسوج

دکتر عریان: رسیدن به توسعه بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی امری ناممکن است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، رئیس دانشگاه یاسوج در نشست هم‌اندیشی امروز با مدیران ستادی اداره کل محیط زیست استان با بیان این مطلب که رسیدن به شاخص‌های توسعه بدون در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و سرزمینی امری ناممکن است گفت:در همه جای دنیا، دانشگاه نقش محوری در طراحی، تدوین و اجرای طرح‌های زیست‌محیطی ایفا می‌کند و بسیاری از دستاوردهای مثبت و ارزنده زیست‌محیطی بر پایه پژوهش دانشگاهیان است.

دکتر احمد عریان با اشاره به تجربه حضور خود در شورای محیط زیست استان فارس اظهار داشت: ارتباط نزدیک دانشگاه و سازمان محیط زیست یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و بایستی تلاش همگان در تحکیم این روابط باشد.

وی پتانسیل اعضای هیات علمی دانشگاه در رشته‌های مرتبط با محیط زیست را ارزشمند خواند و اذعان داشت:

استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی هر دو سازمان و بهره‌گیری از پایان‌نامه‌های دانشگاهی از جمله خدمات مثمرثمر دوسویه در این ارتباط خواهد بود .

رئیس دانشگاه یاسوج، ایجاد یک بانک اطلاعاتی کارآمد و به روز را نقطه روشنی از اهداف پیش رو دانست و بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز خواستار تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین استفاده از ظرفیت قابل توجه نیروی انسانی این سازمان شد و اظهار داشت:

معتقدیم استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشگاه می‌تواند برنامه تدوین‌شده‌ای را پیش روی بگذارد که در آینده نتایج خوب زیست‌محیطی از آن حاصل شود.

جعفری‌نژاد، کمبود اراضی قابل مدیریت در استان را از چالش‌های مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت:

نابودی جنگل‌ها، افزایش آلودگی‌ها و مسائل و چالش‌های نوین زیست محیطی اولویت‌های اصلی پژوهشی خواهد بود و صاحبان نظر و دانشگاه را به همکاری دعوت می‌کنیم.

در ادامه این نشست، جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان سازمان محیط زیست استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.