عمومی | بنیاد ملی نخبگان

طرح‌های نخبگانی باید به سمت اشتغال‌زایی پایدار جهت‌دهی شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پورعیسی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از آمادگی استانداری برای کمک‌های مالی و پشتیبانی از نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی و معاونت علمی‌‎و‌فناوری در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: میزبانی برنامه‌های مختلف موجب کسب تجربه، انتقال دانش‌فنی و معرفی این خطه به دیگر استان‌ها خواهد شد؛ بنابراین سیستم اداری استان از پذیرش میزبانی برنامه‌های مختلف با رعایت چارچوب مشخص و اعلام مسیر اجرایی استقبال خواهد کرد.

وی افزود: برای تامین اعتبار پروژه‌ها و طرح‌های نخبگان استان مسیرهای مختلفی وجود دارد؛ نخست آن‌که این طرح‌ها از سوی بنیاد نخبگان در نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان برای تصویب، طرح موضوع شود و با رعایت چارچوب‌های موردنظر سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی این طرح‌ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مطرح شود.

پورعیسی اشاره کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت فراوانی در حوزه اشتغال وجود دارد که مهم‌ترین آن، منابع مالی طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری است که بسیاری از طرح‌های بنیاد نخبگان می‌توانند در زمره این طرح ملی تعریف شوند؛ در این راستا بنیاد نخبگان استان می‌تواند با ایجاد تعامل با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای معرفی طرح‌ها و دریافت این تسهیلات اقدام کند.

معاون استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: به‌طورقطع، برخی از این طرح‌ها مستلزم تامین زیرساخت است که البته کمک‌های فنی اعتباری برای تامین زیرساخت‌های فناوری و نوآوری نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: تعاملات بنیاد نخبگان استان با دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذاشته شود چراکه این مهم سبب پرهیز از موازی‌کاری خواهد شد.