عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

یک هزار و ۱۰۱ کشته و مصدوم در پی ۷۹۶ فقره تصادف/انجام ۲ زایمان و ۲ احیا موفق در آمبولانس های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از یک هزار و ۱۰۱ کشته و مصدوم در پی ۷۹۶ فقره تصادف در جاده های شهری و روستایی استان و انجام ۲ زایمان و ۲ احیا (سی پی آر) موفق در آمبولانس های اورژانس در خرداد ماه سالجاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این حوادث در یک ماه گذشته (خردادماه) سالجاری اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه ۶ نفر در این تصادفات فوت کردند و یک هزار و ۹۵ مصدوم توسط تکنسین های اورژانس خدمات پزشکی لازم دریافت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدوم ۱۲۹ نفر بعد از دریافت خدمات پزشکی در صحنه حادثه درمان سرپایی و ۹۶۰ مصدوم توسط آمبولانس های این مرکز بعد از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان های استان انتقال داده شدند .

رئیس مرکز ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حاصل کل ماموریت های تصادفی در سطح استان ۴۱۹ تصادف شهری با ۵۴۸ مصدوم و ۳۷۷ تصادف جاده ای با ۵۴۷ مصدوم بود که از این تعداد مصدومان ۵۲۶ مصدوم شهری و ۴۳۴ مصدوم جاده ای به بیمارستان انتقال داده شدند .

پوران فرد خاطر نشان کرد: خوشبختانه در یک ماه گذشته ۲ سی پی آر (احیای قلبی) موفق در شهر و دو زایمان موفق در جاده و شهر در آمبولانس های اورژانس توسط تکنسین های توانمند این مرکز صورت گرفته که به بیمارستان های استان انتقال داده شدند .۱۳-۱۴۲- ۵

انتهای پیام /