عمومی | بنیاد ملی نخبگان

وقف علمی؛ فرهنگی نهادینه ‌شده در کشورهای پیشرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین نشست هیئت‌مدیره بنیاد حمایت از استعدادهای برتر استان کردستان با حضور رئیس سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی استان و به همت بنیاد نخبگان کردستان برگزار شد.

در این نشست، رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان به ضرورت استفاده و بهره‌مندی از پتانسیل خیّرین و فرهنگ‌سازی در خصوص سوق دادن امور خیریه به حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این موضوع در کشورهای پیشرفته به عنوان یک فرهنگ کاملاً نهادینه شده است تا جاییکه دانشگاه‌های‌برتر جهان بخش زیادی از هزینه‌های خود را از محل وقف و امور خیریه تامین می کنند.

وی استفاده از ظرفیت خیّرین برای حمایت، تشویق، توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر را یکی از وظایف و رسالت‌های بنیادهای نخبگان استانی برشمرد و افزود: در تدوین آیین‌نامه‌های مربوطه، سعی شد حمایت‌های بنیاد از مستعدان کردستان در قالب جایزه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی باشد تا ضمن حفظ عزت‌نفس مشمولان، باعث ایجاد فضای انگیزشی و رقابتی شود.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست هر یک از اعضا نظرات خود را پیرامون چگوگی حمایت از استعدادهای‌برتر بومی عنوان کردند و سپس جلسه پرسش و پاسخ با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.