همایش «کاربرد نرمافزارها و وبسایتها» برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، شرکتها با سرعت فراوانی در حال جابجایی از دنیای فیزیکی به نرمافزارها و وبسایتها هستند. کاربران نرمافزارها و وبسایتهای فروشگاههای مجازی، شبکههای اجتماعی، نرمافزارهای خدماتی، و بسیاری از بنگاههای اقتصادی، اصلیترین مشتریان شرکتهای بزرگی چون گوگل، آمازون، فیسبوک و شرکتهای داخلی چون دیجیکالا، ایرانسل و بسیاری از شرکتهای دیگر هستند. در نتیجه، طراحی کاربرمحور و به طور کلیتر کاربردپذیری این سیستمها اهمیت بسیار بالای دارد.
بر همین اساس و در راستای تسهیل حضور پژوهشگران مقیم خارج کشور جهت برگزاری سخنرانی و برنامههای علمی داخل کشور، همایش علمی «کاربرد نرمافزارها و وبسایتها» با محوریت آنالیز رفتار مشتری از طریق دادههای کمّی و کیفی، با ارائه مدرس مدعو از دانشگاه ایالتی نیویورک در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
در ابتدای این همایش، به مفهوم کاربردپذیری و اهمیت طراحی کاربردمحورِ نرمافزارها و وبسایتها در پیشبرد اهداف تجاری و کاربردی بنگاههای اقتصادی اشاره و سپس در خصوص اصول طراحی کاربرمحور و نحوه پیادهسازی آن در روند آنالیز، طراحی و ارزیابی نرمافزارهای ارانه، مطالبی بیان شد.
ارائه روشهای ارزیابی و تحقیق رفتار کاربر و نمونههای علمی پیاده شده شامل روشهای کمّی و کیفی، از دیگر بخشهای این کارگاه بود.
لازم به ذکر است، روش آنالیز الگوی کلیک، روش آنالیز اولین کلیک، سریهای زمانی در هر فریم، الگوی حرکتهای چشم، دادههای فیزیولوژیک، نیز از مواردی بود که در این همایش مورد بحث و تدریس قرار گرفت.