عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان: مردم بهداشت مواد غذایی و سبزیجات را به‌ویژه در فصل تابستان جدی بگیرند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، عبدالمناف جهانگرد در حاشیه نشست مراقبین ناظر این شهرستان افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا در این فصل امکان انتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا مانند وبا، حصبه، هپاتیت آ و اسهال خونی افزایش می‌یابد بنابراین مردم باید در تهیه و مصرف مواد غذایی، میوه و سبزیجات دقت نمایند.
مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان اظهار داشت: عدم مصرف مواد غذایی غیربهداشتی از دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها و تهیه آن از فروشگاه‌های معتبر تحت نظارت وزارت بهداشت یکی از راه‌های مهم در جلوگیری از ابتلای بیماری‌هایی است که از طریق مواد غذایی منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های دیگر جهت پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا شستن سبزیجات با آب و سپس ضدعفونی کردن آن با محلول‌های ویژه ضدعفونی‌کننده سبزیجات و مایع ظرف‌شویی است تا از این طریق انگل‌ها و باکتری‌های ناقل بیماری از سطح سبزیجات پاک شوند.
مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شهرستان تنگستان خاطرنشان کرد: با توجه ذخیره‌سازی و نگهداری آب در مخازن توسط شهروندان و روستاییان به دلیل کمبود و جیره‌بندی آن در فصل تابستان، دقت در رعایت شرایط بهداشتی نگهداری آب ازنظر میزان کلر استاندارد موجود و عدم وجود باکتری در آن الزامی است.
عبدالمناف جهانگرد افزود: کارشناسان بهداشتی مستقر در شهرها و روستاهای شهرستان به‌صورت روزانه میزان کلر باقیمانده و به‌صورت هفتگی آزمایش‌های میکروبی آب موجود در شبکه توزیع و مخازن بزرگ آب و آب‌انبارها را انجام می‌دهند، بنابراین مردم هنگام احداث مخازن بزرگ و آب‌انبار، لازم است کارشناسان بهداشتی را جهت نمونه‌برداری از آب موجود در این مخازن مطلع نمایند تا از این راه از ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق آب جلوگیری نمایند.
مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شهرستان تنگستان تاکید کرد: مردم به‌محض مشاهده علایم بیماری‌های منتقله از آب و غذا مانند اسهال و استفراغ به اولین خانه‌های بهداشت و یا مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.
گفتنی است نشست مراقبین ناظر با حضور کلیه مراقبین ناظر و کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در محل سالن کنفرانس این شبکه برگزار شد.
انتهای پیام/ م.ا ۳۰۱۰