عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد: پذیرش دستیار جراحی از سال ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت می‌گیرد/ گزارش تصویری

دکتر اعظم امینی در بازدید هیات بورد جراحی کشور از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: اولین دوره دستیاری جراحی عمومی از پنج سال گذشته باهمت همکاران وقت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرش‌شده که در سال گذشته فارغ‌التحصیل شدند.
وی تصریح کرد: از آن زمان تاکنون سالیانه پذیرش دستیار جراحی در این دانشگاه صورت می‌گرفته ولی به دلیل کمبود نیروی انسانی هیات علمی و وجود برخی مشکلات، پذیرش دستیار جراحی برای یک دوره دستیاری متوقف گردید.
سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در طی این مدت با حمایت ریاست دانشگاه، معاون آموزشی و تلاش‌های زیاد گروه جراحی در تکمیل کادر هیات علمی موردنیاز برای آموزش این رشته و نیز فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم، بخش جراحی آمادگی مجدد خود را برای بازدید هیات بورد جراحی عمومی و پذیرش دستیار جدید اعلام نمود.
وی افزود: با توجه به اینکه کادر آموزش گروه جراحی طی دو سال اخیر کامل شده و نیز زیرساخت‌های لازم فراهم‌شده است اساتید گروه جراحی تمایل زیادی برای ادامه پذیرش دستیار نشان داده‌اند که ترکیبی از دانش و تجربه اساتید قدیمی و نیز انرژی‌های فوق‌العاده و دانش خوب در اساتید جدید همگی را بر آن داشت که به این امر مهم توجه ویژه‌ای شود.
دکتر امینی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مکرر با وزارت بهداشت، هیات محترم بورد جراحی شامل اساتید برجسته گروه جراحی دانشگاه‌های مختلف از بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بازدید و پس از بررسی مستندات مربوطه و جمع‌بندی نهایی مقرر شد که در سال آینده مجدداً پذیرش دستیار جراحی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گیرد.
وی تاکید کرد: امید است با سعی و تلاش بیش‌ازپیش گروه جراحی که از اساتید به نام و برجسته بوده و از علاقه‌مندی بالایی برخوردار هستند و نیز حمایت ریاست دانشگاه و معاونت آموزشی در برطرف نمودن کمبودهای احتمالی بتوانیم باتربیت دستیاران ماهر و توانمند در جهت ارتقا سطح بهداشت و درمان کشور عزیزمان گام برداریم.
انتهای پیام/ م.ف ۱۰۲۶