عمومی | دانشگاه گیلان

مرکز آموزش فارسی برای غیر فارسی زبانان در دانشگاه گیلان راه انداز‌ی می شود

دکتر عبدالحمید علیزاده مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه گیلان ضمن نشست با مدیران دانشگاه و اعضای شورای دانشکده ادبیات و علوم انسانی از ظرفیت های این دانشکده بازدید کرد و با اشاره به ظرفیت های موجود در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر مرکز آموزش فارسی برای غیر فارسی زبانان در دانشگاه گیلان شروع به فعالیت کند.
در این نشست دکتر علیزاده رویکرد و تاکید وزارت علوم را بین المللی شدن دانشگاه ها دانست و از تاکید و تصریح نقشه جامع علمی کشور و برنامه ششم توسعه در این زمینه خبر داد.
دکتر علیزاده گوهر اصلی آموزش عالی را نیروی انسانی آن دانست و خواستار ایفای نقش مثبت مدیران در فرآیندهای مشکل ساز اداری جهت جذب دانشجویان خارجی شد. مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان و دانشگاه گیلان در پذیرش دانشجویان خارجی، وفاق موجود در گروه های آموزش زبان دانشگاه را قابل تحسین دانست و ابراز امیدواری کرد ظرفیت موجود بتواند گام های موثری در جذب و آموزش دانشجویان خارجی بردارد.

وی در این نشست ها با تاکید بر سه فاکتور داشتن سند چشم انداز، زیرساخت ها و فرآیندهی تعریف شده خواهان حل مسایل دانشجویان غیر ایرانی در بستر خدمات الکترونیک و مرکز سرویس دهی متمرکز به دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ها شد.

ریل گذاری برای جذب دانشجویان بیشتر دانشجویان غیر ایرانی، تاسیس واحدهای پیرامونی در کشورهای منطقه و تبادل دانشجو با دانشگاه های دیگر از دیگر موارد مطروحه مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست بود.

گفتنی است در این نشست ها رئیس دانشگاه گیلان، مدیر مرکز همکاری های علمی و بین المللی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سایر اعضای جلسه به ترتیب در ارتباط با به طرفیت ها و توانمندی های دانشگاه، آمار دانشجویان غیر ایرانی، امکانات و پتانسیل های دانشکده ادبیات و علوم انسانی و به طور خاص گروه زبان و ادبیات فارسی و مسائل پیش روی دانشجویان مذکور توضیحاتی ارائه کردند.