عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس بیمارستان سینا با کادر پرستاری این مرکز تشکیل جلسه داد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، نشست دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا با کادر پرستاری این مرکز سه شنبه، ۵ تیرماه سال ۹۷ با حضور مهندس هادی مخبر، مشاور رئیس و سوریا بابایی، مدیر دفتر پرستاری این مرکز در سالن شورای ریاست بیمارستان برگزار شد.
در این نشست دکتر طالب پور ضمن تشکر از حضور کادر پرستاری بیان داشت: طبابت بدون تیم پرستاری ممکن نیست و تیم پرستاری و اتاق عمل به خصوص برای گروه های جراحی یکی از ارکان مهم در معالجه، مراقبت و هدایت بیماران است و ما همیشه شاهد زحمات بسیار این قشر هستیم و باعث افتخار من است که در کنار کادر پرستاری بیمارستان سینا مشغول فعالیت هستم.
وی سپس با بیان این مطلب که دکتر پورمند به عنوان رئیس بیمارستان در یک دوره طولانی زحمات ارزشمندی را متحمل شدند که باعث پیشرفت و تحول این مرکز شد گفت: مسیری که امروز ما پیشرو داریم و من بر آن اصرار و پافشاری دارم تفکر جمعی است و اینکه همه کارکنان خود را رئیس بیمارستان و محیطی را که در آن به فعالیت می پردازند خانه خود بدانند و این موضوع انگیزه مثبت و موثری را ایجاد خواهد کرد.
ایجاد این تفکر سبب می شود هر یک از کارکنان در هر بخشی که مشغول فعالیت هستند احساس انگیزه داشته باشند و برای بهبود محیط پیرامون خود موارد و کاستی ها را رصد کرده و پیگیر رفع آن باشند.
و تیم هیئت رئیسه بیمارستان در این مسیر گام بر می دارند که اطلاعات، کاستی ها، نقطه نظرات و پیشنهادهای را از همکاران کسب کنند و با حداکثر توان به برطرف کردن مشکلات بپردازند. البته نمی توان این ادعا را کرد که تمام این مشکلات با سرعت برطرف خواهد شد.
وی سپس در خصوص استراتژی هیئت رئیسه بیمارستان بیان داشت: استراتژی هیئت رئیسه این مرکز بر این اساس است که در یک دوره زمانی نقاط ضعف تشکیلاتی و ساختاری بخش های مختلف بیمارستان را شناسایی و این مشکلات را خارج از کانال های اداری بیمارستان و با اعتماد سازی افراد خیر رفع کند.
رئیس بیمارستان سینا با اشاره به این نکته که بیمارستان سینا یک محیط آموزشی نیز هست تصریح کرد: در تلاش هستیم فضای آموزشی را ایجاد کنیم که همکاران طرحی، دانشجویان و دستیاران این مرکز در شرایطی مطلوب به یادگیری و علم آموزی بپردازند و خاطرات خوبی از این دوران برای آنها به وجود آید هر چند که از ایام گذشته، کسانی که در بیمارستان سینا به علم آموزی پرداخته اند از محیط این مرکز بسیار راضی و خرسند بودند و علت این خرسندی روابط اجتماعی و صمیمت حاکم بر این بیمارستان است.
صرفه جویی در محیط بیمارستان از دیگر نکاتی بود که دکتر طالب پور در این نشست به آن پرداخت و اظهار داشت: اگر همه ما بیمارستان را مانند خانه خود بدانیم از نظر اقتصادی سعی در کاهش هزینه های غیر ضروری خواهیم کرد و همچنین در نگهداری و استفاده از وسایل مراقبت بیشتری را از خود نشان می دهیم.
رئیس بیمارستان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع بیان داشت: به واسطه حسن خلق پرستاران و سرپرستاران، حس آرامش و امنیت در مراجعان  و بیماران به وجود می آید و همچنین در برخورد با افرادی که به صورت طرحی و برای آموزش به این مرکز می آیند اگر این تفکر حاکم شود که این عزیزان میهمان ما هستند محیطی آرم را خواهیم داشت.
سپس سوریا بابایی، مدیر دفتر پرستاری بیمارستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به معرفی کادر پرستاری بیمارستان پرداخت و گفت: این مرکز با ۳۴ واحد و بخش درمانی،  ۳۲ سرپرستار، ۱۷ نفر سوپروایزر فعال در سه شیف  کاری صبح، عصر و شب و بالغ بر ۷۵۰ نفر کارشناس پرستاری، کارشناس بیهوشی، بهیار،کمک بهیار، ماما و منشی در حال ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران و مراجعان است.
بابایی در ادامه تصریح کرد: همکاران کادر پرستاری، همیشه همراهان هم دلی در یاری سیاست ها و خط مشی های بیمارستان بوده اند.
مهندس مخبر نیز با بیان این مطلب که باعث افتخار من است که در خدمت استاد طالب پور، انسانی با سوابق علمی درخشان، متعهد و متدین در این بیمارستان به خدمت رسانی مشغول هستم در خصوص مبحث صرفه جویی اظهار داشت:  همکاران صمیمانه خط مشی های بیمارستان را در حیطه صرفه جوی پیروی می کنند و به همین منظور کمیته کاهش مصرف کالا تشکیل شده است و از همه گروه ها در جلسات این کمیته شرکت می کنند و با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود بیمارستان را برای گذر از این مرحله یاری می رسانند. ان شاء الله با عنایت خداوند و همت همکاران بتوانیم، بهتر از همیشه به خدمت رسانی در این مرکز بپردازیم.
عکاس و خبرنگار: رضا آسیابی