عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

بازدید رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی واحد رودهن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران در این بازدید در جلسه‌ای با دانشگاهیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارای ظرفیت‌های بالقوه و امکانات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در حوزه‌های علمی است و با وجود بستر مناسبی که دارد امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز ایجاد یک همکاری خوب و تعامل دوطرفه در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه موجود و شرایط پیش آمده آموزش و پرورش منطقه بتواند گام های اساسی را در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان این منطقه بردارد.

سعید ناصری با اشاره به مدیریت جهادی رئیس واحد رودهن و سوابق مدیریتی وی در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: واحد رودهن همچون نگینی در شرق استان تهران می درخشد و حسن مجاورت این واحد دانشگاهی با منطقه ۴ این فرصت را به خانواده ها می دهد که با خیالی آسوده شاهد ادامه تحصیل عزیزان خود در مقاطع بالاتر باشند و از امکانات عالی و پیشرفته این واحد دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کنند.

رئیس واحد رودهن نیز با ابراز خرسندی از این بازدید گفت: برای داشتن نسلی تحصیل کرده و جامعه ای پویا باید از ابتدا برنامه‌ریزی کرد و در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند در این عرصه با هم افزایی متقابل با آموزش و پرورش به عنوان دو بال آموزشی کشور علاوه بر تحکیم روابط آموزش عالی و آموزش و پرورش، تاثیر چشمگیری در توسعه و ارتقای سطح علمی شهرستان داشته باشند.

دکتر حسن شهرکی‌پور افزود: دانشکده هنر و معماری این واحد دانشگاهی در سه حوزه هنر، معماری و شهرسازی با قدمت بیش از ۲۰ سال بزرگترین مرکز آموزشی هنر و معماری شرق استان تهران است.

وی گفت: هدف عمده ارتباط میان آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ارائه مشاوره در زمینه های طراحی فضای آموزشی به ویژه کلاس درس مطلوب است که مرکز تحقیقات ساخت و طراحی محیطی این دانشگاه پروژه های با این مضمون را در دستور کار خود قرار داده است و ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد ارتباط و تفاهم با آموزش و پرورش بتوان امتداد فرآیند آموزش اولیه را در تحصیلات عالی به صورت پیوسته دنبال کرد تا به نتایج کاربردی در ساختار جامعه دست یافت.

رئیس واحد رودهن گفت: دانشکده روان شناسی و مشاوره به عنوان قطب روان شناسی کشور شناخته شده و افتخار این را دارد که با کمک اساتید برجسته در حوزه های مختلف روان شناسی تربیتی، روان شناسی سلامت، روان شناسی بالینی، عمومی و مشاوره به کمک آموزش و پرورش بیاید.

شهرکی پور افزود: این دانشگاه آمادگی دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی میان مدت در حوزه روش های آموزشی نوین و مهارت های آموزشی از جمله مهارت های مقابله با استرس، خودشناسی، مدیریت خود، تنظیم هیجانات، مهارت های معنوی، عاطفی و اجتماعی خدمات موثر و تخصصی را به معلمان و مشاوران ارائه دهد.

وی گفت: در زمینه امکانات آزمایشگاهی و پژوهش نیز چندین مجموعه آزمایشگاهی در زمینه صنایع غذایی، ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و خاکشناسی با امکانات مناسب در این واحد دانشگاهی وجود دارد که آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و معلمان است.

رئیس واحد رودهن گفت: مرکز مشاوره رودهن در زمینه های کمک به تصمیم گیری مراجعان در زمینه های مختلف فردی، عاطفی، ارتباط بین فردی، خانوادگی، تحصیلی و شغلی، کمک به انتخاب آگاهانه، کمک به شناسایی استعدادها و توانایی فرد، غربالگری و شناسایی مشکلات روان شناختی دانش آموزان، دانشجویان، جامعه کار و تولید و محیط های صنعتی، ارایه خدمات مشاوره سازمانی و صنعتی، انجام فعالیت پژوهشی، درمان مشکلات روان شناختی مراجعان، انجام آزمون های هوشی و شخصیتی و... است.

رئیس واحد رودهن با استقبال از ادامه تحصیل سازمان یافته نیروهای انسانی شاغل به خدمت آموزش و پرورش در این واحد دانشگاهی گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه موجب ارتقای سطح علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آموزش و پرورش می‌شود و از طرفی نظام آموزش و پرورش کشور بر اساس قدمت دیرینه و تجربیات ارزشمندی که دارد می‌تواند به توسعه آموزش عالی کمک کند.

در پایان این بازدید از همکاری دکتر شهرکی پور رئیس واحد رودهن تهران با اهداء هدیه تقدیر و تشکر بعمل آمد.