عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فعالیت کارگاه‌های تولید لبنیات سنتی در بوشهر مورد بازرسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی افزود: ازآنجایی‌که لبنیات مهم‌ترین منبع تامین پروتئین حیوانی محسوب می‌شود دسترسی آحاد جامعه به غذای کافی و مطلوب و نیز سلامت تغذیه‌ای از محورهای توسعه جوامع بشری محسوب می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: شیر و فرآورده‌های آن، مواد غذایی بسیار مهم و باارزشی‌اند و این گروه از مواد غذایی منبع بسیار خوبی برای عناصر کلسیم، منیزیم و پتاسیم محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: مواد لبنی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر مثبت دارند و می‌توان بیان کرد محصولات لبنی غذای بسیار کاملی‌اند که نقش بسیار مهمی را در تامین سلامت انسان ایفا می‌کنند به‌طوری‌که نمی‌توان از مصرف آن‌ها چشم‌پوشی کرد.
مهندس حسن فخرایی افزود: در راستای کنترل و پایش فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات سنتی و با توجه به فصل گرما و ضرورت نظارت بهینه در این زمینه، با حضور مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی، سرپرست، معاون فنی و کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر کلیه کارگاه‌های تولید لبنیات سنتی بوشهر بازرسی و روند فعالیت‌ها و نحوه تولیدات آن‌ها را مورد ارزیابی قراردادند.
این مقام مسئول بیان داشت: به‌منظور پایش کارگاه‌های لبنیات سنتی، کلیه بازرسین بهداشت محیط این کارگاه‌ها را به‌صورت مستمر بازرسی و علاوه بر کنترل آیتم‌های بهداشتی (درجه حرارت،PH، گرم‌خانه، زمان، انبار نگهداری، دستگاه‌ها و ظروف عرضه) از تمامی محصولات تولیدی نمونه‌برداری انجام و به‌صورت ماهیانه آزمایش کیفی به عمل می‌آید.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تاکید کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، با شماره تلفن ۱۹۰ سامانه رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰