عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

آیین تودیع رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از خدمات رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران قدردانی کرد.

در پیام وزیر علوم تصریح شده است: اینجانب به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خانم لاروش برای تلاش هایی که در این مدت برای تحقق اهداف یونسکو در تهران و منطقه با هدف ایجاد صلح و همکاری آموزشی، علمی و فرهنگی و همچنین اهداف توسعه پایدار داشته اند، تشکر می کنم. همچنین لازم می دانم که تاکید کنم در راه دستیابی به اهداف سازمان یونسکو، هر جا که باشید ایران همراه شماست.

در ادامه این آیین، دکتر حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، ضمن قدردانی از تلاش ها و حضور موثر خانم لاروش در دوران ریاست وی در دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، تاکید کرد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند صلح و آرامش است و این امر فقط از راه آموزش، هنر و گفتمان فرهنگی میسر می شود.

وی افزود: در مدت حضور خانم لاروش به دلیل توانمندی ها و شناخت درست وی از ایران و منطقه، همکاری های خوبی در این زمینه ها با کمیسیون های ملی کشورهای دیگر برقرار شد.

دکتر ایوبی با تاکید بر محورهای فعالیت کمیسیون ملی یونسکو در ایران، ابراز امیدواری کرد که همکاری با خانم لاروش در حوزه های مختلف کاری مرتبط با یونسکو همچنان ادامه داشته باشد.

پس از آن استر کیش لاروش هم ضمن ابراز خوشنودی از حضور در جمع حاضر و همچنین قدردانی از دکتر ایوبی به خاطر هماهنگی جهت برگزاری این مراسم گفت: مهمان پذیری شما ایرانیان برای من بسیار شگفت انگیز و مثال زدنی است و من دوست دارم این مهمان پذیری و گرمی شما و همچنین تجربیات خود را در طول این مدت، در قالب یک کتاب به رشته تحریر دربیاورم.

لاروش افزود: امیدوارم بعد از این هم همکاری من با ایران در قالب پروژه های مشترک مربوط با یونسکو ادامه پیدا کند.

گفتنی است در این مراسم برخی از معاونان وزرا، روسا کمیته های ملی کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جمع کثیری از فرهیختگان و هنرمندان حضور داشتند.

این مراسم با اعطا هدایایی به رسم یادبود به خانم لاروش خاتمه یافت.

م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵