عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: آموزش مهارت‌های زندگی به والدین یکی از برنامه‌های مهم تیم سلامت روان می‌باشد

محمدحسین دریسی عنوان داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارایه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت و روستایی کم برخوردار به‌عنوان یکی از اهداف این طرح، تیم سلامت روان این شهرستان در روستای قلعه سفید مستقر شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با توجه به برنامه‌های عدالت در سلامت و همچنین خدمت‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم جامعه، تیم سلامت روان با توجه به اهداف نظام سلامت، برنامه‌های آموزشی مختلفی را از ابتدای سال جاری در مناطقی که به کارشناس سلامت روان دسترسی کمتری دارند، اجرا کرده است.
دریسی افزود: طبق هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در شهرستان، هر نفر کارشناس سلامت روان باید به ۱۲۰۰ نفر از والدینی که کودک ۲ تا ۱۲ سال دارند، آموزش‌های فرزند پروری را ارایه دهند و امیدواریم برنامه‌های این واحد را به‌صورت مستمر در مناطق مختلف شهرستان به مردم ارایه دهیم.
مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: در کلاس‌های آموزشی برگزار شده، مباحثی در خصوص ارتباط عاطفی والدین و فرزندان و ارتباط متقابل آنان ارایه شد.
امید کازرونیان اظهار داشت: والدین باید در درجه اول باید به‌سلامتی خود اهمیت دهند، چون‌که به بیان ساده والدین سالم و تندرست می‌توانند در تربیت فرزندان موثر باشند و از مردم روستا خواست در کلاس‌هایی که در رابطه با مهارت‌های فرزند پروری برگزار می‌شود حضور فعال داشته باشند.
کازرونیان اظهار داشت: کودک نیاز به توجه ویژه از سوی والدین دارد و باید زمانی را به همراهی و توجه و همچنین بازی با کودک خود اختصاص دهند و در تربیت کودک از ابزار تشویق بیشتر استفاده‌کننده و از سرزنش و برچسب زدن به کودک خود بپرهیزند.
وی همچنین با اشاره به مهارت‌های زندگی گفت: مهارت‌های زندگی نیاز همه افراد جامعه می‌باشد زندگی در اجتماع مستلزم داشتن اطلاعات و مهارت‌های خاص است.
کد انتهای پیام/ س.غ/۳۰۳۰