عمومی | بنیاد ملی نخبگان

طرح دوست علمی کارآفرینی و خلاقیت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توسعه آموزش‌های برون‌مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان مستعد، طرح دوست علمی خلاقیت و کارآفرینی پسران در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی قرچک برگزار شد.

این رویداد با حضور جمعی از دانش‌آموزان برگزیده مناطق ری، ورامین و قرچک و با همکاری مجموعه‌ای از مستعدا‌ن‌برتر فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این طرح، فرآیند تصمیم‌گیری در زمینه رشد تخصصی و آینده شغلی به دانش‌آموزان آموزش داده شده و دانش آموزان با با تفاوت میان آنچه که افراد به عنوان مشاغل حرفه‌ای به آن مشغول می‌شوند و آنچه که در دانشگاه به عنوان دانش تخصصی می‌آموزند، شدند.

در طرح دوست علمی خلاقیت و کارآفرینی، تعداد ۱۲ عنوان کارگاه نیز برگزار شد. در روز اول برگزاری، «کارگاه بیدارشو» ارائه با هدف بیدار کردن دانش‌آموزان از ذهنیت اشتباه خود و آشنا کردن آنان با واقعیت‌های موجود ارائه و در آن به مسائلی چون وضعیت اقتصادی کشور، روند تغییر مشاغل و مشاغل عصر جدید، پدیده کنکور و دانشگاه، کارآفرینی، بررسی شد.

لازم به ذکر است، افزایش آمادگی دانش‌آموز برای فهم ادامه مطالب و فراگیری آن‌ها بصورت کاربردی، از مهمترین رویکردهای این کارگاه بود.

برگزاری کارگاه «آگاه‌شو» با هدف توجه‌دادن دانش‌آموزان به تنوع تیپ‌های تخصصی و تفاوت الزامات هریک از آنها با دیگری و کارگاه «خودشناس‌شو» به منظور انتخاب شغل براساس علائق، شخصیت و توانمندی‌های فردی، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.