عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

پرورش قدرت خلاقیت و استعداد جوانان کشور/کسب بیش از ۶۸۰ مدال در المپیادهای جهانی

مراسم استقبال از مقام آوران مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ چهارشنبه ۶/۴/۹۷ با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سالن همایش های هتل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم استقبال از مقام آوران مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ گفت: یکی از مهمترین رسالت ها و ماموریت های نظام های آموزشی، توسعه و گسترش استعدادها به ویژه در زمینه خلاقیت هاست.
وی ادامه داد: پرورش قدرت خلاقیت و استعداد جوانان از وظایف مورد توجه ماست که به عنوان یکی از ماموریت های نظام های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اهتمام جدی داد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۸۰ مدال در المپیادهای علمی به دست آورده ایم و از این لحاظ جزو کشورهای سرآمد در حوزه های علمی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما توانسته ایم به بیش از ۵۰۰ پژوهش سرای دانش آموزی در سراسر کشور دست پیدا کنیم که امیدواریم کمک بسزایی در پیشبرد جایگاه علمی مان داشته باشد. وی ادامه داد: پژوهش سراهای دانش آموزش بایستی از حیث کمی و کیفی در کشور گسترش یابند و ما به این موضوع توجه داریم.
دکتر بطحایی افزود: ما در آموزش و پرورش بایستی تلاش کنیم تا بتوانیم امکانات لازم برای پیشبرد هر چه بیشتر خلاقیت و استعداد جوانان کشور را فراهم نماییم.