عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

محمد حسن اصغرنیا گفت : بهشتی مرد بی ادعایی بود که کردارش گویاتر از گفتارش بود........

به مناسبت  فرارسیدن  هفتم تیرماه ، سالروزشهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن ازیارانش توسط منافقان در سال ۶۰ ، مصاحبه ای از سوی اداره روابط عمومی واحد  با محمد حسن اصغرنیا  ملقب به شهید زنده  و  یکی از ۲۷ بازمانده  آن انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی صورت گرفت.

محمد حسن اصغرنیا که در حال حاضر عضو هیات علمی تمام وقت واحد تهران غرب است و از اعضای شورای مرکزی و مسئول آموزش حزب جمهوری اسلامی بودندبا گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی  و یارانش گفت : بهشتی مرد  بی ادعایی بود  که کردارش گویاتر از گفتارش بود. مربی  بی ادعایی که افتخار لباس روحانیت بود  و لباس به او افتخار می کرد نه او به لباس.

وی ادامه داد : شهید بهشتی دیپلمات واقعی ،آینده نگر ، مدیر مدبر واقعی  و کادرساز مدیریتی بود . با برنامه ریزی دقیق حرکت می کرد و هنر مذاکره می دانست  و در حوزه های علمی و دینی لیاقت و شایستگی داشت.

استاد ایثارگر و شهید زنده افزود : بهشتی که  مظلومیت در برابر شهادتش بسیارکم است  به افکار عمومی توجه داشت  و در برخورد با مردم  روحیه شاداب ، انرژی زا ، مثبت اندیش و امید بخش داشت . و با افرادی که با وی مخالف بودند مناظره می کرد .

اصغرنیا  با تاکید بر این مطلب که در اوایل انقلاب از سوی جوامع اروپایی بهشتی نابغه سازمان دهی قرن معرفی شده بود گفت : وی به سرمایه اجتماعی ، انسانی و کاردانی مدیران عقیده داشت و بودن نیروی انسانی متخصص ، متعهد ، امین و قوی را لازمه کار می دانست. و در مورد همه کس و همه جریانها مرحمت همراه با قاطعیت داشت.

بازمانده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی  ادامه داد : بهشتی اهل مماشات نبود . جهاندیده ،  ، انتقاد پذیر ، قانونمند ، اطمینان بخش و اعتماد ساز بود و امید را فریاد می زد. روابط وی  با افراد گزینشی نبود .نکته نظرات خود را بی پرده می گفت و با جوانان ارتباط بسیار خوبی داشت . به طوری که  در این راستا کانون های دانش آموزی ، دانشجویی ، موسسه دین و دانش  و.... را پایه گذاری کرد .

بنابر نظر اصغرنیا، دکتر بهشتی عمر با برکت داشت و در همه حال گره گشا ، عالم عامل ، مومن واقعی بود  و روش و منش زندگی وی به گونه ای بود  که می تواند الگویی برای هر انسان آزاده و با اختیار  باشد .

اصغرنیا  با اشاره به  استعداد زبان آموزی  و تسلط دکتر بهشتی به چهار زبان ( انگلیسی – عربی – فرانسه و آلمانی ) و هم چنین آدم شناسی  و موقعیت شناسی  وی  ، درادامه به  بیان  ارتباط عاطفی بهشتی  با خانواده اش و احترام به همسر و فرزندان و شخصیت دادن به آنها  پرداخت  و ازوی به عنوان یک انسان نمونه یادکرد .

مسئول سابق آموزش حزب جمهوری اسلامی به عنوان  شاگرد بهشتی در ادامه  اظهار کرد :: انقلاب ما انقلاب ارزشهاست ولی  امروز  می بینیم  که متاسفانه  ارزشها در حال فروپاشی است  واز شهدا ، جانبازان و آزادگان و نقش آفرینان این انقلاب استفاده  ابزاری می شود .بنابراین برای بازسازی ارزشها بایستی رحمانیت ، لطف و عطوفت در جامعه لمس شود .

وی به عنوان یکی از ۲۷ بازمانده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در راستای حفط رسالت شهید بهشتی در جامعه  گفت :    باید جامعه به راستی و درستی عملی بر گردد  ، گفتار و اعمال  یکی شوند و خود سازی و دگر سازی سرلوحه  همگان   بالاخص مسئولان قرار گیرد.

شهید زنده افزود :  اعتماد ، اعتقاد و اخلاص ، زمینه ساز باورهای مردم است.  پس انتظار می رود مسئولان در این مهم تلاش کرده  ،اعتماد سازی کنند  و با پاکدامنی ، پاکدستی  و صداقت  شعار عملی بدهند.و آسایش ، رفاه و  آرامش را برای ملت به ارمغان آورند  و مردم را با خود متحد کنند .اصغرنیا  با اشاره به انکه بهشتی مظهر تفکر ، تامل و تحمل بود و ظرفیت بسیار بالایی داشت عنوان کرد : وی خوب فکر می کرد ،  تینک تانک می ساخت  و اعتقادداشت که تانکهای فکری بایستی انبوه سازی شود . هر آنچه را که فکر می کرد میتوانست بیان کند و سپس به نگارش دربیاورد  که این خصلت در کمتر کسی دیده می شود .بنابراین وظیفه ما ست که افکار و آثارفاخر این شهید بزرگوار را بشناسیم و آن ها را به دیگران معرفی کنیم و سعی کنیم دیگران نیز نسبت به این آثار ارزشمند شناخت پیدا کنند .

لازم به ذکر است : محمدحسن اصغرنیا ملقب به"شهید زنده " سیاستمدار ایرانی و از حماسه سازان و تلاشگران عرصه  علمی – فرهنگی کشور  است. که سابقه استانداری سمنان و کردستان ، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ،عضویت در شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و عضویت در  هیات رئیسه مجمع استانداران کشور را دارد و در حال حاضر نیز عضو هیات علمی  تمام وقت واحد تهران غرب ، از اعضای شورای مرکزی و مسئول آموزش حزب جمهوری اسلامی و از بازماندگان انفجار ۷ تیر ۱۳۶۰ در مقر این حزب است .